XSLaren edukia

Arte Eremua: Testuak eta Testuinguruak

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Arte-graduko oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak



• CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

• CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati

• G009 - Artearen sistema (galeriak, museoak, fundazioak, elkarteak, etab.), beken, dirulaguntzen eta laguntzen aukeren espektroa, funtzionamendu-mekanismoak eta bertan modu profesionalean integratu ahal izateko eskakizunak (kontratua, legezko alderdiak, aseguruak, etab.) ezagutzea.



Zeharkako gaitasunak



• G007 - Artearen Historia, teoria eta nozio esanguratsuak ezagutzea, baita artisten pentsamendua ere, beren lanen eta testuen bidez.

• G008 - Arte-gertakarien eta horiek gertatzen diren gizarte-testuinguruen arteko harremanak ezagutzea, eta haien funtzioen eta esanahien garrantzia ulertzea, Artearen Historiaren, kultura garaikidearen eta berdintasunaren, diskriminaziorik ezaren eta bakearen kulturaren balioen ikuspuntu gogoetatsua eta kritikoa eskuratzeko.



Gaitasun espezifikoak



• C3CC03 - Gertaera artistikoen eta horiek gertatzen diren testuinguru sozialen arteko harremanak modu kritikoan ulertzea.

• C4CC02 - Artea jakintza espezifiko gisa ulertzea. Artisten pentsamendua eta metodologia ezagutzea, beren lanen eta testuen bidez.

• C4CC04 - Artearen sistema, haren funtzionamendu-mekanismoak eta eskakizunak ezagutzea, sistema horretan modu profesionalean integratu ahal izateko.

• C4C05 - Jarduera artistikoan, gizarte-arloari dagozkion banakako eta taldeko harreman-alderdiak ezagutzea

• C4CC06 - Esperimentazio artistiko ororekin batera doan oinarrizko sinbolizazio-eragiketa ezagutzeko eta gauzatzeko gai izatea, eta beharrezkoa izatea esperimentazio hori artelan bihurtzeko.





Ikaskuntzaren emaitzak



Adierazpen idatziko, ahozko adierazpeneko eta ulermen kritikoko lanak, artisten pentsamenduak eta metodologiak aztertu, identifikatu, ulertu eta ezagutzen dituztenak, beren obra eta testuen, arte-gertakarien eta horiek gertatzen diren gizarte-testuinguruen bitartez.



Espezifikoak:



• Arteak teoria antropologikoan izan duten garapena identifikatzen du.

• Gizarte antropologiako oinarrizko arte teoriak ulertzen eta ezagutzen dituela erakusten du.

• Arte eremuan gertatzen diren harremanak eta botere harremanak ulertzen ditu

• Idazketan modu ordenatu eta argian adierazten da artearen arloko lan eta testuen inguruan, horretarako terminologia egokia erabiliz.

• Ahozkotasunean modu ordenatu eta argian adierazten da artearen arloko lan eta testuen inguruan, horretarako terminologia egokia erabiliz.

• Artea sistema eta egituren aniztasun kulturala testu akademikoak irakurri, ulertzen eta taldean partekatzen du

• Genero, sexualitate eta kultur aniztasunarekiko sentiberatasuna erakusten du, eta ikuspegi erreflexibo eta kritikoa Arte eremuaren aurrean.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

0. Antropologiari sarrerari hurbilpena

1. Eremu artistikoaren historizitatea: mendebaldeko gizarteak eta ez-mendebaldekoak

2. Eremu artistikoa, botere eremua. Oinarrizko nozioak.

3. Artearen unibertsaltasuna. Sare globalak

4. Hiru aldagaien eragina eremu artistikoan: sexo, klase soziala eta etnizitatea

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia aktibo eta parte-hartzaileaz baliatuko gara, aurre ezagutza eta esperientziak partekatuz, denon artean eraikitako ezagutza lortzeko asmoz.

- Ikaslearen aurretiko jakintzak eta esperientziak kontuan izango dira, ikasketa esanguratsua delakoa gauzatzeko asmoz.

- Ikasle bakoitzak bere berariazko diskurtsoa eraikiko du ikaskuntza/irakaskuntza prozesu honen bitartez, abiapuntuan zituen ideien aurrean jarriaz diskurtso akademikoa, azterketarako dokumentazioa eta ikasgelako eztabaidak bide izango dituelarik.

Irakasgaia bi ikaskuntza-motatan banatzen da: magistralak eta mintegiak. Mota biak estuki lotuta egongo dira, eta berrelikatuko dute ikasketa prozesua.

A) Irakaskuntza teorikorako teknikak:

1. Azalpenezko teknikak (aurkezpen teorikoak…).

2. Elkarrekintzarako teknikak:

3. Banakako lan-teknikak.

B) Irakaskuntza praktikorako teknikak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazio-irizpidea jarraitua izango da. Horregatik, beharrezkoa da etengabeko ebaluazioa aukeratzen duten ikasleak aurrez aurreko saioetara joatea (eskolak, talde-lanak eta tutoretzak).

Irakasgaia gainditzeko, ebaluazio horretako atal guztiak egin eta/edo aurkeztu behar dira, eta guztiak gainditu.

- Ebaluazio jarraitua

Lan praktikoa % 50

Azken ariketa % 50



Etengabeko ebaluazioari uko egiteko:



Ikasleek deialdi arruntari uko egin ahal izango diote, irakasgaiaren irakasleei zuzendutako idazki baten bidez. Idazki hori, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago aurkeztu beharko da. Kasu horretan, kalifikazioa “aurkeztu gabea” izango da.

Ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe.



Azken ebaluazioa:



Ikasleak kalifikazioaren % 100 lortuko du azken proban.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. GAIA
Méndez, L. (2009): “La construcción del campo artístico en las sociedades occidentales” (pp.17-38).

Bourdieu, P. (1995) [1992]: “Tres estados del campo. La conquista de la autonomía” (pp.79-113); “Preámbulo” (pp.9-15); “Comprender el comprender. La génesis histórica de la estética pura. La génesis social de la mirada” (pp.419-469).

2. GAIA
Méndez, L. (2009): “El arte y sus actores desde la teoría de la práctica” (pp.97-105).

Bourdieu, P. (1995) [1992]: “El punto de vista del autor” (pp.318-410).

3. GAIA
Maquet, J. (1999) [1986] La experiencia estética. La mirada de un antropólogo sobre el arte, Celeste, Madrid (pp.33-94).
Price, S. (1993) [1989] Arte Primitivo en Tierra Civilizada. Siglo XXI, Madrid (pp.42-81).

Méndez, L. (2009): “Arte primitivo, arte moderno, arte contemporáneo: los efectos de una apertura planetaria” (pp.38-47); “Universalidad del arte y modelo antropológico: tres exposiciones internacionales de arte contemporáneo” (pp.213-228).

4. GAIA
Méndez, L. (2009): “Deconstruir los cánones: perspectivas feministas sobre el arte” (pp.105-112).

Nochlin, L. (2007) [1971]: “¿Por qué no han existido grandes artistas mujeres?” (pp.17-43).

Méndez, L. (2002): “Construir jerarquías: el entramado del poder, del sexo y de la etnicidad en los mundos del arte contemporáneo” (pp.201-231).

Bourdieu, P. (2000) [1979]: “Clases y enclasamiento” (pp.477-494); “Los modos de apropiación de la obra de arte” (pp.266-319).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bourdieu, P. (1995) [1992]: Las reglas del arte. Barcelona, Anagrama.



Bourdieu, P. (2000) [1979]: La distinción. Criterio y bases sociales del gusto. Madrid, Taurus.



Maquet, J. (1999) [1986]: La experiencia estética. La mirada de un antropólogo sobre el arte. Madrid, Celeste.



Méndez, L. (2002): “Construir jerarquías: el entramado del poder, del sexo y de la etnicidad en los mundos del arte contemporáneo”, en Martín, A.; Velasco, C. Y García, F. (coords.): Género y cultura en África Subsahariana. Antropología, literatura, arte y medicina. Barcelona, del Bronce. (pp.201-231).



Méndez, L. (2009): Antropología del campo artístico. Del arte primitivo al contemporáneo. Madrid, Síntesis.



Nochlin, L. (2007) [1971]: “¿Por qué no han existido grandes artistas mujeres?”, en Cordero Reiman, K. y Sáenz, I. (comp.) (2007): Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México, Universidad Latinoamericana, (pp.17-43).



Price, S. (1993) [1989]: Arte Primitivo en Tierra Civilizada. Madrid, Siglo XXI.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BOURDIEU, P. & DARBEL, A. (2003) El amor al arte. Madrid: Paidos.
BOURRIAUD, N. (2008) Estética relacional. Buenos Aires: Adriana Hidalgo.
FURIÓ, V. (2000) Sociología del arte. Madrid: Cátedra.
GELL, A. (1998) Arte y agencia. Una teoría antropológica. Madrid: SB editorial.
LE BRETON, D. (2007).El sabor del mundo. Una antropología de los sentidos. Buenos Aires: Nueva Visión.
MENDEZ, l. (2010) “Arte coño” y otras representaciones del cuerpo sexuado: Feminismos en el Arte Contemporáneo” IN Martínez Guirao, J. E. & Tellez Infante, A. (eds) Cuerpo y Cultura, Barcelona: Icaria (pp. 161-184).
PEIST, N. (2005) El proceso de consagración en el arte moderno: trayectorias artísticas y círculos de reconocimiento, Materia: Revista internacional d'Art, Nº. 5, (Ejemplar dedicado a: Passatges del segle XX), (pp. 17-44).

Aldizkariak

Ausart Aldizkaria
https://www.ehu.eus/ojs/index.php/Ausart

Arte(s) y Antropologia(s). Ankulegi aldizkaria
https://aldizkaria.ankulegi.org/index.php/ankulegi/issue/view/19

Arte y Sociedad. Revista de Investigación
https://www.eumed.net/rev/asri/index.htm

Revista de Arte y ciudad
https://www.ucm.es/arteyciudad/revistarteyciudad

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BULLEN , MARGARET LOUISE
  • GONZALEZ ABRISQUETA, OLATZ
  • PEREZ ALDASORO, PIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-13:06

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M5 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

08:30-10:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-11:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M12 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

01 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

12:00-14:24

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M12 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-13:06

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M5 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

08:30-10:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

02 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-11:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M12 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

02 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

12:00-14:24

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-16 09:30
  • Ekain : 2024-06-11 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M12 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-13:06

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M12 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:00-11:24

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

11:30-13:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

14:30-16:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-13:06

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 00M12 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:00-11:24

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

32 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

11:30-13:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA

32 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

14:30-16:54

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2024-04-17 09:30
  • Ekain : 2024-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • AULA TEORICA 1G9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA