XSLaren edukia

Atzerriko Hizkuntza eta bere Didaktika

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Gelako p.3654

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

G1. Atzerriko Hizkuntzaren eta literaturaren eskola-curriculuma ezagutzea, eta eduki garrantzitsuak garatzeko eta ebaluatzeko gaitasuna lortzea, hezkuntzako baliabide egokien bidez lehen hezkuntzako ikasleei dagozkien gaitasunak sustatzeko.

G2. Atzerriko hizkuntza bat (ingelesa) ulertzea, ahoz eta idatziz, eta zeure burua hizkuntza horretan adieraztea egokiro, ahoz eta idatziz, eta adierazpen-teknika ezberdinen erabilera menperatzea (B1 maila).



G3. Hizkuntzen ikaskuntzan sortzen diren egoerei aurre egitea, hizkuntza anitzeko testuinguruetan zein kultura anitzekoetan.



G4. Eduki aproposak garatzeko eta ebaluatzeko gai izatea, baliabide didaktiko egokiak erabiliz, Lehen Hezkuntzako ikasleek garatu beharreko konpetentziak gara ditzatela.

G5. Lehen Hezkuntzako curriculumerako ikaskuntza- eta irakaskuntza-prozeduren inguruko ezagutza didaktikoak ezagutzea.

G6. Ikaskuntza autonomo eta kooperatiborako ohiturak eta trebeziak garatzea, ikaskuntza hori, gero, ikasleen artean sustatzeko.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

HIZKUNTZA

1.- Hizkuntza, sistema gisa: fonologia, morfosintaxia, hiztegia; diskurtsoa

2.- Hizkuntzaren erabilera: ahozko eta idatzizko ulermena eta ekoizpena

3.- Hizkuntzaren erabilera-konbentzioak



DIDAKTIKA

4.- Atzerriko hizkuntzaren didaktika Lehen Hezkuntzan

4.1.- Alderdi estrukturalak:

-> Atzerriko hizkuntzak EAEko hezkuntza-sisteman

-> Atzerriko hizkuntzako irakasleria Lehen Hezkuntzan

4.2.- Alderdi metodologikoak:

-> Lehen Hezkuntzan atzerriko hizkuntza irakasteko ikuspegi metodologikoak

-> Eleaniztasuna Euskal ikasgeletan: Ikuspegi berritzaileak

-> Edukiaren eta hizkuntzaren ikaskuntza integratua (CLIL)

-> Zenbait baliabide didaktiko erabiltzea: ipuinak, kantuak, errimak, jokoak, IKT...

MetodologiaToggle Navigation

0

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

-Atal guztietan gutxieneko gaitasun maila erakutsi beharko da ikasgaia gainditu ahal izateko.

-Jardueratan bi osagai kontuan hartuko dira: erakutsitako hizkuntza maila eta didaktikari buruzko hausnarketa eta aplikazioa. Biak gainditu beharko dira ikasgaia gainditu ahal izateko.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Gelan eskainiko diren irakurgaiak eta bestelako materiala.
- Ikus-entzunezko materiala.
- Sare-konexiodun ordenagailua eta proiektagailua.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Areizaga Orube, E. (2009). Ikuspegi Komunikatiboa. Proposamen Didaktikoak. U. Ruiz Bikandin (ed.). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan (pp. 133-156). Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzuak.



-Cameron, L. (2001). Children Learning a Foreign Language.Teaching Languages to Young Learners (pp.1-20). Cambridge University Press.



-Cenoz, J., & Gorter, D. (2017). Minority languages and sustainable translanguaging: Threat or opportunity?. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 38(10), 901-912.



-Cenoz Iragui, J., Leonet Sieso, O. & Saragueta Garrido, E. (2019). Cruzando fronteras entre lenguas: Una intervención didáctica. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, (84), 33-39.



-Cenoz, J., & Santos, A. (2020). Implementing pedagogical translanguaging in trilingual schools. System, 102273.



-Freeman, David E. & Freeman, Y. (2004). First Language Acquisition. Essential Linguistics: What You Need to Know to Teach Reading, ESL, Spelling, Phonics and Grammar (pp.1-21).Heinemann.



-García, O. (2009, abenduak 9). Reimagining Bilingualism in Education for the 21st Century. https://www.youtube.com/watch?v=rVI41CMw6HM



-García, O. and Seltzer K. (2016). The translanguaging current in language education. Dins B. Kindenberg (ed.),Flerspråkighet som resurs [Multilingualism as a resource] (p. 19-30). Stockholm: Liber.https://ofeliagarciadotorg.files.wordpress.com/2011/02/garcia_seltzer47122073-1.pdf



-García, O. and Sylvan, C. (2011). Pedagogies and practices in multilingual classrooms: singularities in pluralities. The Modern Language Journal, 95 (3), 385-400.



-García, O., Bartlett, L. & Kleifgen JA. (2007). From biliteracy to pluriliteracies. Dins P. Auer eta L. Wei (eds.),Handbook of multilingualism and multilingual communication (p. 207-228). Germany: Mouton de Gruyter. https://ofeliagarciadotorg.files.wordpress.com/2011/02/biliteracy-to-pluriliteracies.pdf



-Gorter, D., & Arocena, E. (2020). Teachers’ beliefs about multilingualism in a course on translanguaging. System, 102272.



-Guasch, Oriol (2016). La educación multilingüe. J. Palou Sangràeta M. Fons Esteven (coords.), Didáctica de la lengua y la literatura en educación primaria (255-265 orr.). Síntesis.



-Guasch, O. (2008). Reflexión interlingüística y enseñanza integrada de lenguas. Textos. Didáctica de la lengua y literatura, 47, 20-32.



-Leonet, O. (2019). Translanguaging-ikuspegia lehen hezkuntzako ikasgelan.Ba al du eraginik ikasleen euskara-mailan? Tantak, 31(1), 81-101. https://doi.org/10.1387/tantak.20248



-Leonet, O., Cenoz, J., & Gorter, D. (2017). Challenging minority language isolation: Translanguaging in a trilingual school in the Basque Country. Journal of Language, Identity & Education, 16(4), 216-227.



-Leonet, O., Cenoz, J., & Gorter, D. (2020). Developing morphological awareness across languages: translanguaging pedagogies in third language acquisition. Language Awareness, 29(1), 41-59.

Mehrpour, S. & Forutan, A. (2015). Theories of First Language Acquisition. Journal of Language, Linguistics and Literature 1(2), 30-40. http://www.publicscienceframework.org/journal/j3l



-Moeller, AK., & Catalano, T. (2015) Foreign Language Teaching and Learning. Faculty Publications: Departmentof Teaching , Learning and Teacher Education, 196. http://digitalcommons.unl.edu/teachlearnfacpub/196



-Pinter, AM. (2006). Learning to Learn. Teaching Young Language Learners (pp. 99-113). Oxford University Press.



-Ruiz Bikandi, U. (2009) Hizkuntzaz jabetzea eta elebitasun goiztiarra. U. Ruiz Bikandin (ed.). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan (pp. 47.68). Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzuak.



-Serra, J.M. eta Vila Mendiburu, I. (2009) Bigarren Hizkuntzak eta Eskola.U. Ruiz Bikandin (ed.). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan (21-46 orr.). Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzuak.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Brewster, J. et al(2011): The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Penguin.

Lewis, G (2000) The Internet and Young Learners. Oxford: Oxford U. Press

Moon, J. (2005): Children learning English. Oxford: Macmillan-Heinemann.

Perez Esteve, P. & Roig Struch, V. (2007): Enseñar y aprender inglés en educación infantil y primaria (vol.I y II) Barcelona: Horsori

Verdú, M. Y Coyle, V. (2002): La enseñanza de inglés en el aula de primaria: Propuesta para el diseño de unidades didácticas. Un. de Murcia.

Aldizkariak

MAGAZINES:

Iatefl - CATS
M.E.T. (Modern English Teacher)
Speak Up

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRUTI ECHEVERRIA, NEREA
  • CALZADA LIZARRAGA, ASIER
  • PERALES FERNANDEZ DE GAMBOA, ANDREA

TaldeakToggle Navigation

31-61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

12:00-13:30

8-8

12:00-13:30

16-30

12:00-13:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 09:00
  • Ekain : 2024-06-12 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.

31-61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

08:30-10:30

7-7

09:00-10:30

16-30

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 09:00
  • Ekain : 2024-06-12 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.

31-61 Gelako p.-2 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

08:30-10:30

7-7

09:00-10:30

16-30

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 09:00
  • Ekain : 2024-06-12 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.

32-61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

08:30-10:00

8-8

08:30-10:00

16-30

08:30-10:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 09:00
  • Ekain : 2024-06-12 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.

32-61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

11:30-13:30

7-7

11:30-13:00

16-30

11:30-13:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 09:00
  • Ekain : 2024-06-12 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.