XSLaren edukia

Haur Hezkuntzarako Hizkuntzaren Didaktikaren Oinarriak Testuinguru Eleanitzetan

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1.-Ezagutzea zer funts linguistiko, psikolinguistiko eta soziolinguistikotan hartzen duen oinarri hizkuntzaren didaktikak, egoerak eta gertakariak analizatzeko lehen eta bigarren hizkuntzen didaktikan. (C1, C3)



1.1.-Ezagutzea eta azaltzea oinarrizko kontzeptuak hizkuntzaren didaktika teorikoki funtsatzeko.

1.2.-Hautatzea metodologiarik egokiena hizkuntzaren didaktikarako, gelako beharrizanen arabera eta eskola-curriculumaren markoan.

1.3.-Bilatu eta hautatzea informazio bibliografikoa funtsatze teorikorako.



2.-Gogoeta egitea nolako eragina izan dezakeen anitz-eleko egoerak eskolaren eta ikasgelaren testuinguruan (C1, C2)

-Hizkuntz-ukipeneko egoerak analizatzea

-Ezagutzea eskolako instituzioari zer-nolako desafioak datozkion, anitz-eleko egoeretatik etorrita.

-Oinarrizko jardunbideak proposatzea hizkuntza ez ofizialak dituzten ikasleak ikasgeletan integratzeko.



3.- Erdiestea jakintza funtsatua eta gogoetan oinarritua hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programez, aintzat harturik nolako hizkuntz eta kultur aniztasuna den eskolan.

3.1.-Informazioa hautatzea eta integratzea, ezagutzeko inguruko errealitate soziolinguistikoaren zein faktorek eta nola eragiten duten heziketa-testuinguruan.

3.2.-Bereiztea parametro jakin batzuen arabera hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programak



4.-Komunikazio konpetentziak garatzea Autonomi Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan (C5)

4.1-Hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.

4.2.-Bereiztea komunikazio konpetentzian osagai diren alderdiak, ikasgela praktikan.



5.-Aldeko jarrerak sortzea hizkuntzez, pertsona elebidunez eta irakaskuntza elebidunaz eta eleaniztunaz, oharturik nolako onurak eta zailtasunak diren horietan, lanbideko jardunean aritzeko.

5.1.-Hizkuntza guztien eta haien hiztunen aurrean adieraztea errespetua, balioespena eta aintzatespena.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

0 gaia. Ikasle atzerritarrak eskolan

- Egoera

- Beharrak

- Erronkak

-

1. gaia. Hizkuntza, hiztun eta kulturekiko jarrerak

- Aurreiritziak, estereotipoak

- Arrazismoa eta bazterkeria

- Gizarteratze-ereduak



2. gaia. Elebitasuna

- Elebitasuna eskolan: programa motak, EAEko ereduak

- Elebitasuna norbanakoarengan



3. gaia. Hizkuntzen irakaskuntzarako didaktika

- Oinarri teorikoak: linguistikoak, soziolinguistikoak, psikolinguistikoak

- Murgiltze “berria” eta ikuspegi komunikatiboa

- Esku-hartze proposamenak

MetodologiaToggle Navigation

Eskola magistralak eta gela praktikak konbinatzen dira. Biek eskatzen dute ikasleen parte-hartze aktiboa, kolaborazio jarduna eta edukiei buruzko gogoeta kritikoa, eta baita ere ikasleak berak hartzea bere ikasketa prozesuaren erantzukizuna.



Laugarren moduluko diziplinarteko lana kasu azterketaren metodologia jarraituz egingo da.





JARDUEREZ ETA METODOLOGIAZ

Eskola magistrala:

-Edukien azalpena, analisia eta eztabaida.

-Zalantzak argitzea.



Gela praktikak:

-Testuen irakurketa kritikoa.

-Ikus-entzunezko materiala aztertzea.

-Atazak egitea.

-Hainbat ikas-materialen analisia, euskarri ezberdinetan.

-Lanak ahoz aurkeztea.



Mintegiak:

-Ikasleek lanak azaltzea, aztertzea eta eztabaidatzea, norabidean irakasleak lagunduta.



Tutoretzak:

-Zalantzak argitzea.

-Lanak gidatzea.



Gelaz kanpokoa:

-Ikaste lana.

-Bakarkako edo taldekako lanak egitea.

-Testuak kritikoki irakurtzea.

-Bibliografia eta intereseko bestelako materialak bilatzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio Jarraituaren Sistema

o Garatu beharreko proba idatzia: %30

o Talde lanak: %30

o Bakarkako lana: %20 (ahozko aurkezpena)

o Moduluko lana: %20



Azken Ebaluazioaren Sistema

o Garatu beharreko proba idatzia: %80

o Moduluko lana: %20





Ikasle orok uko egin diezaioke ebaluazio jarraituaren deialdiari, uko egitearen agiri sinatua aurkezten badio irakaskuntza honi dagokion irakasleari, beti ere horretarako ezarritako epearen baitan.



Eskoletara etortzen ez diren ikasleek (eliteko kirolariak, lanean dihardutenak...) eta arautegiaren arabera asistentzia-hutsa onartuak dutenek eskubidea dute azken azterketa egiteko. Ikasle horiek ere ebaluazio jarraituari uko egiteko agiri sinatua aurkeztu beharko dute ezarritako epean.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Hurrengo liburuak:
COELHO, E. (2016). Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea. Bilbao: UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.
CUMMINS, J. (2002). Lenguaje, poder y pedagogía: Niños y niñas bilingües entre dos fuegos. Madrid: Morata.
HUGUET,A. &MADARIAGA, J.M. (2005). Fundamentos de educación bilingüe. Bilbao: UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.
SIGUAN &MAKEY (1986). Educación y bilingüismo. Madrid: Santillana/UNESCO.

- e-gela

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AMENGUAL, M & JUAN, M & SALAZAR, J (2008). Adquisicion y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas. Edicions UIB. Illes Balears.

BRONCKART, J.P. (1993): Hizkuntzaren zientziak: irakaskuntzarako desafioa?, HABE, Donostia.

BRONCKART, J.P. (2007): Desarrollo del Lenguaje y Didáctica de las lenguas. Buenos Aires: Miño y Dávila.

CUMMINS, J (2002). Lenguaje, poder y pedagogía: Niños y niñas bilingües entre dos fuegos.Morata.Madril.

HUGUET,A&MADARIAGA,J M (2005). Fundamentos de educación bilingüe.UPV-EHU.Bilbo.

SIGUAN&MAKEY (1986). Educación y bilingüismo. Santillana/UNESCO. Madril.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BESALU, X (2002). Diversidad cultural y educación . Sintesis. Madril.
ETXEBERRIA, FELIX (2005). Elebitasuna eta hezkuntza euskararen herrian. Erein. Donostia.
LASAGABASTER, D. & SIERRA, J.M.(2005). Multilingüismo y multiculturalismo en
la escuela. Cuadernos de Educación. ICE. Horsori. Barcelona.
MORENO RIOS (2005): Psicología del desarrollo cognitivo y adquisición del lenguaje. Madrid: Ed. Biblioteca Nueva.
RICHARDS, J.C. eta RODGERS, T.S. (1998): Enfoques y métodos de enseñanza de idiomas. Madrid: Cambridge University Press.
SERRA, M./SERRAT, E./SOLÉ, R./BEL, A./APARICI, M. (2000): La adquisición del lenguaje, Ariel psicología, Barcelona.
UNAMUNO, Virginia (2003): Lengua, escuela y diversidad sociocultural. Barcelona. Graó.

Aldizkariak

- Bat. Soziolinguistika aldizkaria.
- Tantak.
- Textos.
- HIK HASI.
- Cuadernos de Pedagogía.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRUTI ECHEVERRIA, NEREA
  • LARRAZA ARNANZ, SAIOA
  • REGUERO UGARTE, URTZI

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:00-13:00

22-24

08:30-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 09:00
  • Ekain : 2024-06-27 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

08:30-10:30

25-30

08:30-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 09:00
  • Ekain : 2024-06-27 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30

25-30

10:30-12:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 09:00
  • Ekain : 2024-06-27 09:00

Ikasgela(k)

  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E.
  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-11:00

22-24

09:00-11:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 09:00
  • Ekain : 2024-06-27 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

09:00-11:00

25-30

09:00-11:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 09:00
  • Ekain : 2024-06-27 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.