XSLaren edukia

Komunikazio Gaitasunaren Garapena - Euskara eta Gaztelania - Lehen Hezkuntzan II

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN ZEHATZAK :

A) Lehen Hezkuntzako testuinguruan agertzen diren testuak erabili, sortu eta prozesatzea.

B) Hizkuntza gaitasuna hobetzea bi hizkuntza ofizialetan egoki erabiltzeko lan eremuan.

C) Eskolaren inguru soziokulturalean eta eskolako familiekin elkarrekintzan aritzeko beharrezkoak diren gizarte eta komunikazio-gaitasunak garatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.- GAIA. HIZKUNTZA TREBETASUNAK ETA HAIEN ARTEKO HARREMANAK. AZPIAN DIREN PROZESU KOGNITIBOAK.

Hizkuntza trebetasunen azpian diren prozesu kognitiboak -hitz egin, entzun, irakurri eta idatzi-, trebetasunen arteko harremanak, eta haietaz aritzeko beharrezkoak diren kontzeptuak ulertzea, horiek guztiak tresna gisa hartuz, komunikazioan hizkuntza nola erabiltzen den aztertzeko.



2.- GAIA. ESKOLA EREMUKO AHOZKO ETA IDATZIZKO TESTUEN BEHAKETA ETA AZTERKETA, ERATZEN DUTEN OSAGAI TESTUALEI ETA TESTUINGURUKOEI ERREPARATUZ.

Etorkizuneko irakasleen hizkuntzaren jabekuntza/hizkuntza-gaitasunaren garapena honakoetan oinarritu behar da: eskola eremuko testuak behatzea, ekoiztea eta aztertzea era sistematikoan, berariaz arreta ipiniz osagai testualei eta zehazten dituzten testuinguruko ardatzei.





3.- GAIA. TESTU-ANALISI ETA EKOIZPENA IRAKASKUNTZAN.

Komunikazioa gelan eta gelaz kanpoko eremuko egoeratan oinarrituko da.

3.1.- Komunikazioa irakas-esparruan: diskurtso didaktikoa, input egokitua, irakurketa ozena, dramatizazioia.

3.2. Komunikazioa eskolan: elkarrizketak gurasoekin, txostenak, eginkizunen memoriak, elkarrizketak lankideekin.















MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA:

Metodologia eragilea izango da neurri handi batean; edonola ere, parte-hartzailea, lankidetzan eta hausnarketan oinarrituta, teoria eta praktika elkarren artean lotuz.

Hori dela eta, irakaslea, eta ikasleak ere, eduki-multzoak garatuz joango dira eta aurkezpenen bidez elkarrizketak, eztabaidak eta iritzi ezberdinak sorrarazi nahi dira.

Arlo praktikoan ikasleak bakarkako lanak edo talde-lanak ere egingo ditu. Talde-lana eta lankidetza bereziki garrantzizkoak izango dira; beraz, errespetua, konfiantza eta tolerantzia giroa agertuko du ikasleak eztabaidetan.

Irakasleak, batzuetan, Moodle plataforma erabiliko du apunteen gidoiak eta beste baliabide batzuk ikasleen eskura egoteko.

Asistentzia ez da derrigorrezkoa izango, baina astero egun batez debateak daude eta horietan parte hartu beharra dago. Eskoletara etorriko ez diren ikasleak, beraz, ( kirolariak, lanagatik ezin dutenak, e.a. ) eta arautegiaren arabera onartzen bazaie, azken azterketa egiteko eskubidea dute: 100% ( ikus. ebaluazio argibideak 4.1. atalean); (ahozko froga ere egin beharko da, beti ere halakorik erabakiko balitz ).

Ikasle orok egin dezakete ebaluazio deialdian errenuntzia idatziz irakaskuntza hori dagokion irakasleari, beti ere, hamar egun aurretik egiten badute, azterketa guztien epe ofiziala baino lehen.

EBALUAZIOA JARRAIA.

Lau ekarpenak gainditu behar dira. Kontrol jarraia ez gainditutakoan, ez ohiko deiladian azterketa egin beharko da.

Bakarkako lana %30. Autobiografia idatzia %10+debateetan parte hartzea %20.

Talde lana (%50). Magistrala %30+ Ikastetxe batean elkarrizketa bat %20.

K3 modulu lana (%20). K3 gainditzeko ezinbestekoa da ikasgaia gainditua izatea. Jarraituan dabiltzatenak K3 aurkeztuko dute esandako datetan

EBALUAZIOA EZ JARRAITUENTZAT

Azterketaren bidez gaindituko dute ikasgaia, nahiz K3 modulu lana.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.( Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia-8.3 artikulua)

Ebaluaketa jarraia egin nahi ez duten ikasleek, irakasgaiaren notaren%100a azken idatzizko probaren bidez eskuratuko dute.Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez auzkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa EZ AURKEZTUA izango da.

1. Etengabeko ebaluazioa:

Idatzizko azterketa. Garatzeko azterketa: %30. Arlo teorikoan landuriko gaiak garatzeko galderen bidez. Nahitaez gainditu behar da ikasgaia gainditzeko.

Taldeko lanak: Praktikak egitea (Ariketak, Kasuak edota buruketak) eta talde lanaren Ahozko azterketa: % 30 ( gelan )

Taldeko lanak: La praktikoa eta ahozko froga.(Moduloko lana): %20

Banakako lanak: parte hartzea, jarrera eta entregatutiko lanak: %20.

2. Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo partehartzea (Lanak…) bete ez duenarentzat nola egingo den ebaluazioa azaldu behar da.

Azterketa teorikoa egingo zaie garatzeko galderen bidez: %80a.

Moduloko lanaren inguruko galderak azterketan: %20.

3. Eskoletara etorriko ez diren ikasleak ( kirolariak, lanagatik ezin dutenak, e.a. ) eta arautegiaren arabera onartzen bazaie, azken azterketa egiteko eskubidea dute: 100% ( ikus. ebaluazio argibideak hurrengo orrian ); ( ahozko froga ere egin beharko da euskara atalean,eta baita ere, gaztelaniakoan ).

Ikasleek uko egin dezakete ebaluazio deialdian errenuntzia idatziz irakaskuntza hori dagokion irakasleari, beti ere, hamar egun aurretik egiten badute, azterketa guztien epe ofiziala baino lehen. Eskoletara etrotzen ez den ikasleak (eliteko kirolariak, lanean dihardutenak....) eta arautegiaren arabera astentzia hutsa onartua dutenak eskubidea dute azken azterketa EGITEKO (%100).



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua ( partzialki )
-Ikus – entzunezkoak
-Testuliburuak, apunteak, erreseinak, lanak, audio eta bideo grabazioak
-Moodle ( partzialki )

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-IDIAZABAL,I.,LARRINGAN, L.M.(ard.),(1998).Koherentzia, kohesioa eta konexioa: testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza. Gasteiz: EHU, Arabako Foru Aldundia.



-PEREZ ESTEVE, Poilar y ZAYAS; Felipe (2007) Competencia en comunicación lingüística. Madrid. Alianza.



-RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren Didaktika haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHU zerbitzua.

-RUIZ BIKANDI, U. (2000) Didáctica de la segunda lengua en educación infantil y primaria. Madrid: Síntesis.

-SERAFINI, Mª Teresa (1989) Como redactar un tema. Barclona. Paidós.



-SMITH, Frank (1990) Para dar sentido a la lectura. Madrid. Visor.

-SOLÉ, Isabel (1992) Estrategias de lectura. Barcelona. Graó.

-TOUGH, J. (1989). Lenguaje, conversación y educación. Madrid: Visor.

-VILA, Montserrat, (coord.) (2005) El discurso oral formal. Barcelona. Graó.



-ZUBIRI, Ilary & Zubiri (1995), Euskal gramatika osoa. Didaktiker. Bilbo.









Gehiago sakontzeko bibliografia

-ALBERDI, X., SARASOLA, I. (2001). Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia EHU

- BEAUGRANDE, Robert & DRESSLER, Wolfgam, (1997) Introducción a la lingüística del texto. Barcelona. Ariel.

- BROWN, Gilliam y YULE, George (1993), Análisis del discurso. Madrid.Visor.

-CARLINO, Paula (2005) Escribir, leer y apender en la universidad. Buenos Aires. Fondo de Cultura Económica.

-CASTELLÁ, J.M.-COMELLES, S.-CROS, A.-VILÁ, M. (2007) Entender(se) en clase. Las estrategias comunicativas de los docentes bien valorados. Barcelona: Graó.

-CASTELLÓ, Montserral (Coord.) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona. Graó.
-Garcia-Arriola E.A., Iruskieta M. (2016). Intentziozko irakurketa ozena: lehen urratsak. Tantak 28 (2): 85-110.
-GARZIA, J., (2005). Kalko okerrak, Eusko Jaurlaritza, Gasteiz: EIMA.

-GARTZIARENA, A. (2004). Euskararen araugintza, arauak eta hiztegi batua: ariketak eta ebazpenak. Leitza: IKA

HABE, (2003). Galdezka: euskarazko zalantzei erantzunez, Gasteiz.
-Regueiro, M.L. eta Sáez, D.M. (2013). El español académico. Guía práctica para la elaboración de textos académicos. Madril: Arco/Libros.

-SANZ, G. (2005) Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Barcelona: Graó.

-Van DIJK, T (2000). El discurso como estructura y proceso. Gedisa. Barcelona.
-Vilà Santasusana, M. eta Castellà, J.M. (2014). 10 ideas clave. Enseñar la competencia oral en clase. Aprender a hablar en público. Bartzelona: Grao.

Aldizkariak

ARTICLES de Didáctica de la Llengua i de la Literatura, nº 54, abril 2011: “la llengua més enllà de les classes de llengua”
AULA nº 43, octubre 1995 “Lenguaje y ciencias experimentales”
BEHINOLA
CLIJ
HIKHASI
IRRIAK
MARTÍ, J. (2012) “2.Aprender a investigar: las preguntas/ las explicaciones científicas como narraciones”. Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.
PEDRINACI, E. (2012) “Idea clave 7. Aprender ciencias es, en buena medida, aprender a leer, escribir y hablar ciencia”. PEDRINACI, E. (coord.) 11 ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.
TANTAK
TEXTOS de Didáctica de la Lengua y la Literatura
TEXTOS nº 8-abril 1996 “La lengua como instrumento de aprendizaje”

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APERRIBAY BERMEJO, MAITE
  • EZEIZA RAMOS, AINHOA
  • LASARTE LEONET, MARIA GEMA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

11:30-13:30

10:00-11:30

8-8

10:00-11:30

9-15

11:30-13:30

10:00-11:30

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

09:00-10:30

08:30-09:30

9-15

09:00-10:30

08:30-09:30

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:30-12:00

09:30-10:30

9-15

10:30-12:00

09:30-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

09:30-11:30

12:30-14:00

8-8

09:30-11:30

12:30-14:00

9-15

09:30-11:30

12:30-14:00

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-09:30

09:00-10:30

9-15

08:30-09:30

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

13:30-14:30

10:30-12:00

9-15

13:30-14:30

10:30-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.