XSLaren edukia

Komunikazio Gaitasunaren Garapena - Euskara eta Gaztelania - Haur Hezkuntzan I

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

A) Testuinguru akademikoan agertzen diren testuak aztertu, prozesatu eta sortu.

B) Taldeko jardueretan parte hartu, elkarlana eta bakarkako lanaren bidez.

C) Hizkuntza-gaitasuna areagotzea bi hizkuntza ofizialetan.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA- Oinarrizko kontzeptuak, testuak eta berbaldiak aztertzeko eta sortzeko. Hizkuntza eta komunikazioa. Komunikazio gaitasuna. Diskurtsoa. Diskurtsoaren analisirako mailak. Testua eta testuaren ezaugarriak. Testu-motak. Diskurtso-generoak. Alor akademikoko diskurtso-generoak.



2. GAIA- Ahozko eta idatzizko testuak ulertzea eta sortzea, testuinguru akademikoaren berbaldi-generoetan berariazko arreta jarrita. Eremu akademikoko ahozko testuen ulermena, ekoizpena eta analisia: ahozko azalpenak, eztabaidak, aurkezpenak, txostenak, eta abar. Testu idatziak sortzea: apunteak, lanak, txostenak...

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza motak:



. Eskola magistralak irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuak azaltzeko.



. Taldeko eta banakako jarduerak, ahozko eta idatzizko testu akademikoak ulertzeko eta ekoizteko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Hauek dira ebaluazio sistemak: etengabeko ebaluazioa eta azken ebaluazioa.



1) ETENGABEKO EBALUAZIOA (% 75eko bertaratzea ezinbestekoa da)

Etengabeko ebaluazioan proba eta jarduera multzo bat ezartzen da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian aurrera nola egiten duen baloratzeko. Lan ebaluagarri horiek denak gainditu behar dira irakasgai gainditzeko. Moduluko lanak %15 balioko du.



2) AZKEN EBALUAZIOA

Azterketa teoriko-praktikoa izango da. Azken proba horrek idatzizko nahiz ahozko atalak izango ditu.



Oharrak:



a. Atal guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.

b. Hizkuntza menderatzea ezinbesteko baldintza izango da irakasgaia gainditzeko.

d. Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da. Beraz, ikasle horiek proba bat egin beharko dute derrigor, eta azterketak %100 balioko du. (EHUko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia. 8 eta 9. artikuluak).



DEIALDIARI UKO EGITEA (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia)



12.2 artikulua:

Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Ikasleei banatzen zaien irakurri beharreko artikuluak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Askoren artean (2005). IVAPeko Estilo liburua. HAEE-IVAP

- Calsamiglia, Helena, eta Tuson, Amparo (1999). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona: Ariel.

- Camps, Anna y Zayas, Felipe (COORD.) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Barcelona: Graó.

- Carlino, Paula (2005). Escribir, leer y aprender en la Universidad. Una indtroducción a la alfabetización académica. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica. Hemendik hartua https://www.aacademica.org/paula.carlino/3.pdf

- Cassany, Daniel (2006). Taller de textos. Barcelona: Paidós.

- Castello, Montserrat, M. (coord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Graó.

- Garzia, Joserra (2008) Jendaurrean hizlari. Berriozar: Alberdania.

- Gómez Torrego, Leonardo (1997). Gramática didáctica del español. Madrid: Ediciones SM.

- González Nieto, Luis (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua.( Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra.

- Montolío, Estrella; Garachana, Mar eta Santiago, Marisa (2000). Manual práctico de escritura académica, I. Barcelona: Editorial Ariel.

- Ruiz Bikandi, Uri (Apail.) ( 2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: UPV Argitalpen Zerbitzua.

- Zubiri, Ilari eta Zubiri, Entzi (1995). Euskal gramatika osoa. Bilbo: Didaktiker.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Askoren artean (2009). Lectura y escritura de textos académicos. (Monográfico). Textos,50.
- Askoren artean (2004). Reflexión sobre la lengua (Monográfico). Textos, 37.
- Fontich, Xabier (2006). Hablar y escribir para aprender gramática. Barcelona: Horsori.
- Beaugrande, Robert eta Dressler, Wolfgam (1997). Introducción a la lingüística del texto. Barcelona: Ariel
- Ballard, Brigid eta Clanchi, John, , J. y BALLARD, B. (2000). Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes universitarios. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
- Pérez, Francisca (2005) Redacción en el aula. Madrid: Síntesis.
- Reyes, Graciela (1990). La pragmática lingüística. Barcelona: Montesinos.
- Reyes, Graciela (1998). Cómo escribir bien en español. Manual de redacción. Madrid: Arco/ Libros.
- Sánchez Lobato, Jesús (2006). Saber escribir. Madrid: Aguilar- Instituto Cervantes.
- van Dijk, Teun A. (2000). El discurso como estructura y proceso. Barcelona: Gedisa.
- Vázquez, Graciela (coord..) (2001). El discurso académico oral. Madrid: Edinumen
- Vázquez, Graciela (coord..) (2001). Guía del discurso académico escrito .Madrid: Edinumen.
- Vázquez, Graciela (coord..) (2001). Actividades para la escritura académica. Madrid: Edinumen.
- Vilá, Montserrat. (coord..) (2005). El discurso oral formal. Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas. Barcelona: Graó.

Aldizkariak

- BAT Soziolinguistika aldizkaria
- Euskera
- Hikhasi
- Ikastaria
- Jakingarriak
- Lenguaje y textos
- Tantak
- Textos: Didáctica de la Lengua y la Literatura
- Uztaro

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:30

7-15

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:30-12:30

3-15

12:30-14:30

7-15

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II