XSLaren edukia

Komunikazio Gaitasunaren Garapena Euskara eta Gaztelania Lehen Hezkuntzan I

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

A) Testuinguru akademikoan agertzen diren testuak aztertu, prozesatu eta sortu

B) Taldeko jardueretan parte hartu, elkarlana eta bakarkako lanaren bidez

C) Hizkuntza-gaitasuna areagotzea bi hizkuntza ofizialetan.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA- Oinarrizko kontzeptuak, testuak eta berbaldiak aztertzeko eta sortzeko. Hizkuntza eta komunikazioa. Komunikazio gaitasuna. Diskurtsoa. Diskurtsoaren analisirako mailak. Testua eta testuaren ezaugarriak. Testu-motak. Diskurtso-generoak. Alor akademikoko diskurtso-generoak.



2. GAIA- Ahozko eta idatzizko testuak ulertzea eta sortzea, testuinguru akademikoaren berbaldi-generoetan berariazko arreta jarrita. Eremu akademikoko ahozko testuen ulermena, ekoizpena eta analisia: ahozko azalpenak, eztabaidak, aurkezpenak, txostenak, eta abar. Testu idatziak sortzea: apunteak, lanak, txostenak...





MetodologiaToggle Navigation

- Banakako edota taldekako lanak

- Ikaskuntza gidatua edota autonomoa

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1.-Ebaluazio jarraitua: klasera etortzen diren ikasleek ondorengo jarduerak bete beharko dituzte: - Garatzeko azterketa. - Praktikak egitea (ariketak, kasuak edota edo txostenak). - Banakako lanak. - Taldeko lanak. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan argi eta garbi adierazi beharko da jarduera horiek zeintzuk diren eta horien haztapena zein den.



2.-Guztiz beharrezkoa da jarduera guztiak eta bakoitza gainditzea irakasgaia gainditutzat jotzeko.



3.-Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleek proba bat egingo du derrigor eta proba horrek irakasgaiaren % 100ko balioa izango du (EHUko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia. 8 eta 9. artikuluak)



4.-Ebaluazio jarraituaren kasuan, azken probaren pisua %40koa baino txikiagoa denez, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino gutxienez hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (EHUko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia. 12.2. artikulua)



5.-Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat.



6.-Azken probarako, irakasgaiko arduradunak salbuespenik adierazi ezean, soilik azterketa-orriak eta idazteko material analogikoak erabiliko dira (boligrafoa edo antzerako idatz-tresna bat) (Protokoloa, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzkoa, 3.3 atala).



6.-Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz. Lehen Hezkuntza graduan izena-emateko derrigorrezkoa da euskarazko B2 maila. Graduatzearekin batera C1 maila aitortzen da. Graduaren titulua C1aren baliokide izango da Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoan. Horregatik, beharrezkoa da graduko lehen mailako ikasgaietan gutxieneko B2 maila islatzea, ahozko zein idatzizko komunikazioan.



7.- COVID-19ren eraginez gerta daiteke eskolak aurrez aurrekoak ezin izatea.

Ohiko deialdiak aurreikusitako bidea jarraituko du, baina kalifikazioen ehunekoak alda daitezke; irakasleak horren berri emango du eGelaren bidez. Azterketa aurrez aurrekoa izan beharrean, on-line izango da eGelaren bidez. Azterketa gehienbat praktikoa izango da eta irakasgaian irakasten diren gaitasun guztiak izango dira aztertuak. Irakasgaian landutako gaiak baino ez dira kontuan hartuko.



On-line ebaluazioa normaltasunez garatzeko asmoz, hurrengo neurriak hartuko dira.



- Ikasle guztiek ordenagailua eta sareko konexioa dutela konprobatuko da.

- Ikasturtean zehar erabilitako eGela plataforman egingo da.

- Azterketan ikasleak irakaslearekin kontaktatu ahal izango du eGelako txataren

bitartez edo Blackboard colalborateren bidez.

- Azterketaren iraupena malgua izango da arazo teknikoak sortuko balira.





Ebaluazioari buruzko ohar orokorrak:



- Ebaluazio jarraitua egitea erabakitzen duten ikasleek: eduki teoriko-praktikoak ebaluatzeko azterketa bat egingo dute, aurrez aurre ezin bada, modu birtualean, notaren % 30eko balioa izanik eta gaitasun praktikoak ebaluatzeko klaseetan egindako lanak hartuko dira aintzat.



- Ebaluazio ez-jarraitua egitea erabakitzen duten ikasleek: azterketa teorikoa eta praktikoa egingo dute, aurrez aurre ezin bada, modu birtualean, eta notaren % 100eko balioa izanik.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Ordenagailua.
-Ikus-entzunezkoak.
-Ikasliburuak, azterketak, apunteak, lanak, praktiketarako txostenak, bideo-grabazioak...

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Askoren artean (2005). IVAPeko Estilo liburua. HAEE-IVAP

-Calsamiglia, H. & Tusón, A. (1999). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona: Ariel.

-Camps, A. & Zayas, F. (Coord.) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Barcelona: Graò.

-Carlino, P. (2005). Escribir, leer y aprender en la Universidad. Buenos Aires: F.C.E.

-Cassany, D. (2006). Taller de textos. Barcelona: Paidós.

-Castelló, M. (Coord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Graó.

-Gaminde, I., Aurrekoetxea, G., Etxebarria, A., Garay, U. & Romero, A. (2014) Ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak. Laguntzarako materiala: teoria eta praktika. UPV/EHU.

-Gartzia, J. (2016) Esaldiak josten. UPV/EHU.

-Garzia, J. (2008). Jendaurrean hizlari. Berriozar: Alberdania.

-Gómez Torrego, L. (1997). Gramática didáctica del español. Madrid: SM.

-González Nieto, L. (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua. Lingüística para profesores. Madrid:Cátedra.

-Montolío, E., Garachana, C. & Santiago, M. (2000). Manual de escritura académica. Barcelona: Ariel -Navarro, F. (Coord.) (2014). Manual de escritura para carreras de humanidades. Buenos Aires: Editorial de la Universidad de Buenos Aires.

-Regueiro, M.L. y Sáez, D.M. (2013). El español académico. Madrid: Arco libros.

-Vázquez, G. (Ed.) (2001). Actividades para la escritura académica. ¿Cómo se escribe una monografía? Madrid: Edinumen.

-Vázquez, G. (Ed.) (2001). El discurso académico oral: guía didáctica para la comprensión auditiva y visual de clases magistrales. Madrid: Edinumen.

-Zubiri, E. & Zubiri, I.(1995). Euskal gramatika osoa. Bilbo: Didaktiker.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Askoren artean (2004). Reflexión sobre la lengua (Monográfico) Textos nº 37.
-Askoren artean (2009). Lectura y escritura de textos académicos. (Monográfico) Textos nº 50.
-Beaugrande, R.& Dressler, W. (1997). Introducción a la lingüística del texto. Barcelona: Ariel
-Clanchy, J. & Ballard, B. (2000). Cómo se hace un trabajo académico. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
-Fontich, X. (2006). Hablar y escribir para aprender gramática. Barcelona: Horsori.
-Pérez, F. (2005). Redacción en el aula. Madrid: Síntesis.
-Reyes, G. (1990). La pragmática lingüística. Barcelona: Montesinos.
-Reyes, G. (1998). Cómo escribir bien en español. Manual de redacción. Madrid: Arco/ Libros
-Sánchez Lobato, J. (2006). Saber escribir. Madrid: Aguilar - Instituto Cervantes.
-Van Dijk, T. (2000). El discurso como estructura y proceso. Barcelona: Gedisa.
-Vázquez, G. (2001). Guía del discurso académico escrito. Madrid: Edinumen
-Vilà, M.(coord.) (2005). El discurso oral formal. Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas. Barcelona: Graò.

Aldizkariak

Tantak
Fontes Linguae Vasconum
Ikastorratza
Euskera
Hik Hasi
Jakingarriak
Cuadernos de Pedagogía
Lenguaje y textos
Textos de la Lengua y Literatura
Signos
Aula de Innovación Educativa
IVAP

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BEREZIARTUA ETXEBERRIA, GARBIÑE
  • EGAÑA ECHEVERRIA, IBON
  • SERRANO MARIEZKURRENA, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:30

7-15

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-14:30

7-15

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30

7-15

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II