XSLaren edukia

Estatu Batuen Historia

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Estatu Batuetako gizarteak XIX., XX. eta XXI. mendeetan politika, gizarte, ekonomia, kultura eta abarretan izan duen bilakaera modu arrazoituan ulertzea eta behar bezala ezagutzea. Era berean, Estatu Batuek mende horietan moldatu dituzten prozesu historiko nagusiak identifikatu ahal izatea da helburua.

2. Prozesu horiei buruzko ikuspegi historiografiko desberdinak ohartaraztea bibliografia eguneratu batetik abiatuta, eta estatubatuarren historiari buruzko interpretazio historiografiko garrantzitsuenak balioesten saiatzea.

3. XIX., XX. eta XXI. mendeetan Estatu Batuek izan duten bilakaera historikoari buruzko iturriak irakurtzeko eta aztertzeko gai izatea.

4. Ikasgaiari lotutako arazo historiko espezifiko bat idatziz edo ahoz planteatzen eta aztertzen ikastea, terminologia egokia erabiliz eta lehen eta bigarren mailako iturriak erabiltzeko trebetasuna erakutsiz.



Azken batean, ikasturtea amaitzean ikasle bakoitzak irakasgaiaren edukia ezagutzea espero da. Berariazko ikaskuntzaren emaitza horrez gain, zeharkako ikaskuntzaren emaitzei erreparatuko zaie, batez ere ahozko eta idatzizko adierazpenei.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Independentzia-iraultza eta Estatu Batuen konstituzioa.

2. Errepublikanismoa, hedapen kontinentala eta gerra zibila.

3. Munduko potentzia baten sorrera.

4. Progresismoa, krisi ekonomikoa eta mundu-gerrak.

5. Estatu Batuak mundu bipolarrean.

6. Estatu Batuak gaur egun.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza moten arabera, irakasgaia aurrez aurreko irakaskuntzako 60 ordutan garatzen da, eta ikasleek 90 orduko jarduera ez-presentziala egin behar dute.

Aurrez aurreko irakaskuntzako (M) 40 orduak irakasgaiaren funtsezko edukiak azaltzeko erabiltzen ditu irakasleak.

Ikasgelako praktikei (GA) eskainitako aurrez aurreko irakaskuntzako 20 orduak hainbat euskarritan dauden filmen, dokumentu historikoen eta testu historiografikoen analisi eta iruzkinei aplikatuko zaizkie, bai eta ikasleek, hala badagokio, aurrez egindako lanak oinarri hartuta, ahozko aurkezpenei ere. Praktika horiek egiteko, beharrezkoa da ikasleek aldez aurretik prestatzea, irakasleak zuzenean ikasgelan eta/edo eGela plataformaren bidez emandako materialen eta jarraibideen arabera.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgai honen ebaluazio-sistema jarraitua da. Egin beharreko entsegua azken kalifikazioaren % 30 da; notaren gainerako % 70 klasera erregulartasunez joanez, praktikak eginez eta lanak, irakurketak eta abar ahoz edo idatziz azalduz lor daiteke. Ohiko deialdian, banakako lana ahoz eta idatziz aurkeztuko da ikasgelan, azterketaren ezarritako egunean, eGela plataformaren bidez. Materialen erabilerari dagokionez, UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoari eta jardunbide desonestak edo iruzurrezkoak prebenitzeari buruzko protokoloan aurreikusitakoa aplikatuko da.

UPV/EHUko araudian aurreikusitakoaren arabera, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

Gainera, indarrean dagoen araudia aplikatuz, ebaluazio jarraitua jarraitu beharrean azken ebaluazioa aukeratu nahi duen ikasleak idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari, ikastaroa hasi eta 9 asteko epean. Aurreikusitako 9 asteko epean ebaluazio jarraituari uko egin dion ikasleak, azterketa edo amaierako probarako aurkezten ez bada, Ez aurkeztuaren nota izango du, nahiz eta deialdiari uko egin ez irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago.

Azken ebaluazioa aukeratzen dutenentzat, gai-zerrenda osoari buruzko proba bat izango da, idatzizko azterketa batez eta azterketarekin batera ebaluatzen den proba praktiko batez osatua.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-gela plataformaren bidez entregatuko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Bosch, Aurora, Historia de los Estados Unidos, 1776-1945, Madrid, Crítica, 2004.

- Guardia Herrero, Carmen de la: Proceso político y elecciones en Estados Unidos, Madrid, Eudema, 1992.

- Guardia Herrero, Carmen de la: Historia de Estados Unidos, Madrid, Sílex, 2009.

- Guardia Herrero, Carmen de la: La construcción del sueño americano (Estados Unidos, 1929-2018), Madrid, Síntesis, 2019.

- Jenkins, Philip, Breve Historia de Estados Unidos, Madrid, Alianza, 2019 (5ª ed.)

- Jones, Maldwyn A., Historia de Estados Unidos, 1607-1992, Madrid, Cátedra, 1996.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Ablanedo, Emilio: Confederación. Los Estados Confederados de América y la Guerra Civil (1861-1865), Madrid, Actas, 2021.
- Alsop, Joseph: Franklin Delano Roosevelt, Madrid, Torres de Papel, 2015.
- Athans, Philip: La era Obama, Barcelona, Pasado y Presente, 2011.
- Bailyn, B.: Los orígenes ideológicos de la Revolución norteamericana, Madrid, Tecnos, 2012.
- Banks, Rusell: Soñando América, Barcelona, Eds. B, 2008.
- Barberá, Rafael; Benedicto, Miguel Ángel: Estados Unidos 3.0. La era Obama vista desde España, Madrid, Plaza y Valdés, 2013.
- Black, Gregory D.: La cruzada contra el cine (1940-1975), Madrid, Cambridge University Press, 1999.
- Chomsky, Noam: Repensando Camelot. John F. Kennedy, la Guerra de Vietnam y la cultura política de Estados Unidos, Madrid, Libertarias/Prodhufi, 1994.
- Cozzens, Peter: La tierra llora. La amarga historia de las guerras indias por la conquista del Oeste, Madrid, Desperta Ferro, 2017.
- Crespo Palomares, Cristina (ed.): Vote for America. Cómo entender las elecciones en Estados Unidos, Madrid, Catarata, 2022.
- Donovan, F., Historia de la Doctrina Monroe, México, 1966.
- Espasa de la Fuente, Andreu: Historia del New Deal. Conflicto y reforma durante la Gran Depresión, Madrid, Catarata, 2020.
- Faust, Drew G.: Esta República del sufrimiento. Morir y matar en una guerra civil, Madrid, Desperta Ferro, 2023.
- Headley, Joel T.: Los grandes disturbios de Nueva York. Violencia urbana en la Gran Manzana entre 1712 y 1873, Pamplona, Hécate, 2014.
- Hoock, H.: Las cicatrices de la Independencia. El violento nacimiento de los Estados Unidos, Madrid, Desperta Ferro, 2021.
- Huguet, M.: Breve historia de la Guerra Civil de EE.UU., Madrid, Nowtilus, 2015.
- Huguet, M.: Breve historia de la Guerra de la Independencia de los Estados Unidos, Madrid, Nowtilus, 2017.
- Huguet, M.: Washington. La ciudad del barro y los esclavos, Granada, Comares, 2020.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:00-17:00

15:00-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.09 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.09 - LETREN FAKULTATEA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.09 - LETREN FAKULTATEA

66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:00-15:00

13:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA

66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:30-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA