XSLaren edukia

Gaur Egungo Gizarte Mugimenduak

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

OINARRIZKO GAITASUNAK ETA GAITASUN OROKORRAK

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etikoei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB5 - Ikasleek autonomia maila handiko ondorengo ikasketak egiteko beharrezkoak diren ikasteko trebetasunak garatu izana.

CG 6 - Ikasleek gizarte-errealitatea eta gizartean eta hezkuntzan esku hartzeko inguruneak aztertzeko eta ebaluatzeko gaitasuna erakustea, gai profesionalei buruzko hausnarketak barne hartzen dituzten iritziak emateko.

CG 7 - Ikasleak gai izatea hainbat ikerketatako informazioa interpretatzeko, eta gizarte- eta hezkuntza-ekintzari lotutako berrikuntza-prozesuak diseinatzen eta garatzen jakitea, gizarte- eta hezkuntza-arazoak konpontzeko.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

CG 8 - Ikasleek gai soziohezitzaileei buruzko ideiak, argudioak, arazoak eta irtenbideak ahoz adierazten jakitea.

GGK 9 - Ikasleek dokumentu profesionalak testuinguru desberdinetan eta publiko desberdinetara egokituta idazteko gaitasuna erakustea.

M011C4 - Gizarte- eta hezkuntza-gaiei buruzko ideiak, argudioak jendaurrean ahoz jakinaraztea, norberaren eta taldearen garapenerako baliabide didaktikoetan oinarrituta.

M077C3 - Hezitzaile sozialen (esku-hartzea, prestakuntza, ikerketa eta berrikuntza) zeregin profesionala osatzen duen edozein zeregin idatziz nahiz ahoz jakinaraztea.

M011C2 - Errealitate konplexua (linguistikoa, soziala, kulturala eta generokoa) oinarrizko eran interpretatzea, hainbat tresna eta prozeduraren bidez (estatistikak, metodo historikoa, soziologikoa, etab.). eta oinarrizko programa informatikoak erabiliz.

M011C3 - Hezkuntza-ezagutza sortzeko informazio egokia hautatu eta prozesatzea (testuinguruaren eta egoera arazotsuen azterketa).



IKASKUNTZAREN EMAITZAK:



-Arrazoitutako lanbide-jardunaren oinarri diren oinarri kontzeptualak eta metodologikoak Gizarte Hezkuntzaren esku-hartzean erabiltzea.

- Lantzen ari diren kolektiboen hezkuntza- eta prestakuntza-beharrak modu kritiko eta gogoetatsuan aztertzea.

- Informazioaren bilketa sistematikoa diseinatzea, behar diren irizpide eta prozedurak erabiliz, aztertu beharreko gizarte- eta hezkuntza-errealitate bat aztertu eta interpretatzeko.





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation



EDUKIAK

1. Gizarte mugimenduak eta Gizarte Historia: kontzeptua, definizioa eta ezaugarriak. Gizarte-historia eta gizarte-mugimenduak.

2. Estamentu-elkartetik klase-gizartera. Iraultza industriala eta iraultza liberal burgesa: ondorio sozialak. Langile-klasearen eraketa. Nazioa eta nazionalismoak. Nazio berrien sorrera

3. Gizarte-mugimenduak klase-gizartean: langile-mugimendua eta nazionalismoak. Lehenengo langile-erakundeak. Nazioartekoak. Laguntza egoeraren hasiera. Nazionalismoak. Lehen mugimendu feministak.

4. Gizarte-mugimenduak ongizate-estatuaren aurrean. Testuinguru historikoa. Gizarte-mugimendu berrien ezaugarriak. Jarduteko eta antolatzeko moduak. Bakezaletasuna, ekologismoa eta feminismoa.

5. Egungo egoera. Mugimendu sozial "berriak". Globalizazioaren aurkakoak. Munduko Gizarte Foroa eta beste gizarte-mugimendu batzuk.

MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA

Klase magistraletan gai bakoitzaren eduki nagusiak garatuko dira. Irakasleak material osagarriak emango ditu eduki teorikoak hobeki ulertzeko.

Klase praktikoetan, testuen iruzkinen eta/edo ikus-entzunezko materialen bisualizazioaren bidez, eduki horiek aztertuko dira, eta eztabaida eta parte-hartze aktiboa sustatuko dira. Taldeka, ikasleek irakasleak praktika bakoitzerako programatutako jarduera eginen dute.

Osasun krisia izanez gero eta klaseak aurrez aurre ezin izanez gero, irakaskuntza online modalitatera egokitzen ahalko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIO-SISTEMA:

4 puntu, ikasturtean zehar egindako lan praktikoengatik.



6 puntu azken azterketan (azterketa gainditu behar da lan praktikoetako notak batzeko).





AZKEN EBALUAZIO-SISTEMA (sistema honetan sartzeko, ikasleek, lehenengo bederatzi asteetan, idatziz jakinarazi behar diote irakasleari uko egiten diotela).



Proba idatzia, egin beharrekoa: 10 puntu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Klase praktikoetarako testu-iruzkinetarako nahitaez irakurri beharreko testuak E-Gela plataforman daude eskuragarri. Halaber, eskola magistraletan ikasleei gai bakoitzeko materialak emanen zaizkie.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CASQUETTE, J. (1998): ¿Política, cultura y movimientos sociales¿. Ed. Bakeaz



DALTON, R.J. y KNECHLER, M. (1992): " Los nuevos movimientos sociales". Ed. Alfonso el Magnánimo.



GUILLEM MESADO, J.M. (1994): " Los movimientos sociales en las sociedades industriales". Eudema.



LARAÑA, E. (1999): " La construcción de los movimientos sociales".Alianza.



NUÑEZ FLORENCIO, R. (1993): "Sociedad y política en el siglo XX. Viejos y nuevos movimientos sociales". Ed. Síntesis.



DIANI, M. y DELLA PORTA, D. (2015): Los movimientos sociales. Ed. Universidad Complutense de Madrid.



HOBSBAWM, E. (2010): Historia del siglo XX. Cátedra.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ABENDROT, W. (1980): " Historia social del movimiento obrero europeo".Ed. Laia
ADELL, R. Y FUNES, JM.J. (eds.)(2004) : ¿Movimientos sociales: cambio social y Participación¿ UNED
CRUZ, R. y PÉREZ LEDESMA, M. (1997): ¿Cultura y movilización en la España Contemporánea¿ Alianza
LARAÑA, E. Y GUSFIELD, J. (eds., 1994): ¿Los nuevos movimientos sociales. De la ideología a la identidad¿.,C.I.S.
TOURAINE, A. (1990): ¿Movimientos sociales de hoy¿. Hacer.
HOBSBAWM, E. (1978): Revolucionarios. Ensayos contemporáneos. Ariel.
ELEY, G. (2003): UN mundo que ganar. Historia de la izquierda en Europa. 1850-2000. Crítica
NASH, M. y TAVERA, D. (1994): Experiencias desiguales. Conflictos sociales y respuestas colectivas, siglo XIX, Síntesis.

Aldizkariak

Historia Social; Estudios de Historia Social; Revista de Derechos Humanos y Estudios Sociales; Historia y Politica

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • HIDALGO GARCIA, SARA
  • SERRANO ABAD, SUSANA
  • URQUIJO GOITIA, MIKEL

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

12:00-13:30

09:00-11:00

10-10

12:00-13:30

09:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

11:30-14:00

10-10

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA