XSLaren edukia

Gune Produktiboak

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2740.5
Gelako p.2842
Landa p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK.



MECen gaitasunak:

MEC3: Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa arloaren barruan), gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emateko.



Titulazioaren gaitasunak:

G005 Lekuen, eskualdeen eta kokapenen aniztasuna azaltzea eta erlazio eta prozesu espazialak ulertzea. Fenomenoak lurralde-eskala desberdinetan erlazionatzea.

Cm: moduluaren gaitasunak (M02-Lurraldearen antolamendua).

M02CM02: Eskuratutako ezagutza teorikoen eta teknikoen aplikazioaren bidez, arazoak planteatzeko eta konpontzeko gai izatea.

M02CM04: Geografiako ezagutzak lurraldearen eta paisaiaren analisira eta diagnostikora aplikatzea







IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK.



1. Gune produktiboen kontzeptua adierazten du.

2. Gune produktiboen tipologia barneratzen du eta tipologia hori udalerri baten kasuan aplikatzen du.

3.Gogoratzen ditu jarduera ekonomikoaren eskala geografikoak, eta txertatzen du tokiko eskala eskualdeko, nazioko, Europar Batasuneko eta globaleko testuinguru geografikoan.

4. Enpresaren kontzeptua dimentsio geografikoan barneratzen du. Enpleguaren banaketa geografikoa komentatzen du, enpresa-tamainaren arabera, probintzia, eskualde, nazio eta mundu mailan.

5. JESN 2009 sailkapena erabiltzen du. Sailkapen hori udalerri, lurralde historiko, eskualde, herrialde eta EB mailan aplikatzen du.

6. Kluster kontzeptua definitzen du, eta aztertutako eremu geografikoan halakorik badagoen ikertzen du.

7. Aztertzen ari den udalerriak eskualde-mailan lehiatu ditzakeen lurralde-estrategiak identifikatzen ditu.

8. Estatistika, kartografia eta plangintza-iturriak erabiltzen ditu tokiko eta eskualdeko jarduera ekonomikoa aztertzeko, aztertutako udalerriaren kasuan.

9. Bere lanaren aurrerapenak azaltzen dizkie gainerako ikasleei, eta aktiboki entzuten du gainerako ikasleek aurkeztutakoa.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Gune produktiboen definizioa.

1.1. Definizioa.

1.2. Tipologia.

1.3. Ekoizpen jardueraren pilaketa eta aglomerazio-ekonomiak.

1.4. Ekoizpen-sareak: tokiko eskalatik eskala globalera.



2. Enpresa-egitura eta kokapena.

2.1. Enpresa-tamainaren eta udalerriaren tamainaren araberako egitura.

2.2. Establezimendu kopurua, funtzioa eta banaketa geografikoa.

2.3. Jarduera ekonomikoetarako lurzoruaren enpresa-tamaina eta okupazioa.



3. Sektore-egitura eta klusterrak.

3.1. Sektorekako sailkapena.

3.2. Sektoreen eta zereginen banaketa geografikoa enpresa barruan.

3.3. Lurraldearen klusterrak eta espezializazio ekonomikoa.



4. Tokiko garapena eta jarduera ekonomikoetarako lurzorua.

4.1. Tokiko garapena eta konpetentzia globala.

4.2. Udalerrien tipologia, kokapenaren aldaketa eta lurzoruaren okupazio-maila.

4.3. Ondorioak eta erantzuna COVID-19ri. Erronka jasangarria eta erresilientea.



5. Iturri estatistikoak, kartografikoak eta landa-lana.

5.1. Eskualdeko, herrialdeko eta Europako Batasunaren estatistika-erakundeek emandako informazioaren potentzialtasuna eta gabeziak.

5.2. GIS aplikazioak.

5.3. Landa-lanaren praktika.

MetodologiaToggle Navigation

- Irakasleak ikasgaiak azaltzen ditu eta ikasleak gomendatutako irakurketarekin gaiak osatzen ditu.

- Ikasleak etxean egindako irakurketen iruzkina klasean aurkezten du eta taldean partekatzen du.

- Ikasleak kontzeptuak aplikatzeko, bi ikasleen taldeetan tutoretzapeko lan praktikoa egiten du eta klasean aurrerapenak aurkezten ditu.

- Irakasleak landa-praktika bat burutzen du eta aldez aurretik ikasleak zeregin batzuk egiten ditu.Ikasleak landa-lanaren bitartez teoria errealitatearekin harremanetan jartzen du.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa da alde teorikoa eta praktikoa gaindituta izatea.

Irakasgaia gainditzeko, ezinbestekoa da gutxienez 2,5 puntu lortzea zati teorikoan eta 2,5 puntu zati

praktikoan.

Nolanahi ere, ikasleak azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Alonso, M. P., Benito del Pozo. P., Pallares-Barbera, M. y Sánchez, J.L. (Coord.) (2022). Geografía económica: fundamentos, agentes y procesos. Tirant Humanidades.

Méndez, R. (2023). Tiempos críticos para el capitalismo global. Una perspectiva geoeconómica. Revives.

Méndez, R., Abad, L.D. & Echaves, C. (2015). Atlas de la crisis. Impactos socioeconómicos y territorios vulnerables en España.Tirant Humanidades.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alonso, M.P., Marques, T.S. & Santos, H. (2020). La Geografía de las redes económicas y la Geografía Económica en red. Ed.: Faculdade de Letras da Universidade do Porto, Asociación de Geógrafos Españoles (Grupo de Geografía Económica). https://doi.org/10.21747/9789898969460/ge.



Dicken, P. (2015). Global shift: mapping the changing contours of the

world economy. Sage.



Méndez, R. (2018). La telaraña financiera. Una geografía de la financiarización y su crisis. Ril Editores. https://estudiosurbanos.uc.cl/libro/la-telarana-financiera-una-geografia-de-la-financiarizacion-y-su-crisis/



Méndez, R. & Caravaca, I. (1996). Organización industrial y territorio. Síntesis.



Pike, A., Rodríguez Pose, A. & Tomaney, J. (2011). Desarrollo local y regional. Universitat de Valencia.



Sánchez Hernández, J.L. & Albertos, J.L. coord. (2014). Geografía de la crisis económica en España. Universitat de Valencia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Camagni, R. & Galleto, V. (2005). Economía urbana. Bosch.

Fernández Cuesta, G. & Fernández Prieto, J.R. (1999). Atlas industrial de España: desequilibrios territoriales y localización de la industria. Novel.

Fernández de Arróyabe et al (2006). “Aplicación de un sistema de información geográfica para localizar áreas industriales sostenibles” en 3º Congreso Internacional Ciudad y Territorio Virtual. Bilbao.

Méndez, R. (2020). Sitiados por la pandemia. Del colapso a la reconstrucción: apuntes geográficos. Revives. http://revives.es/publicaciones/sitiados-por-la-pandemia-2a-edicion/

Méndez, R. & Pascual, H. (2006). Industria y ciudad en España: nuevas realidades, nuevos retos. Thomson-Civitas.

Méndez, R. edit. (2010). Estrategias de innovación industrial y desarrollo económico en las ciudades intermedias de España. Fundación BBVA.

VVAA Infraestructuras tecnológicas. Soporte de la economía del siglo XXI. Ekonomiaz, nº 63.


Aldizkariak

Boletín de la AGE
Economic Geography.
Estudios Geográficos.

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:00-17:00

13:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA
  • LAB. 1.50 - LETREN FAKULTATEA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:30-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.50 - LETREN FAKULTATEA