XSLaren edukia

Komunikazioa Euskaraz: Psikologia

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3025
Gelako p.1045
Ordenagailuko p.2020

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Psikologia graduko ikasleek garatu behar dituzten gaitasun eta trebetasun batzuk landuko ditugu Komunikazioa Euskaraz irakasgaian, eta gaitasun horietako bakoitzak garrantzi maila jakin bat du irakasgaiaren barruan.

1. Arretaz entzutea espezializazio maila desberdinetako solaskideei eta jasotako informazioa egokiro ulertzea (entzuketa arretatsua). (% 5)

2. Informazio eta datu esangarriak biltzea, kritikoki interpretatzea eta sintetizatzea espezializazio maila desberdinetako hartzaileei informazioak eta iritziak helarazteari begira. (% 10)

3. Modu eraginkorrean eta argian komunikatzea, ahoz zein idatziz, espezializazio maila desberdinetako hartzaileekin euskara zuzen eta egokia erabiliz. (% 40)

4. Psikologian ohikoak diren testu-generoen egitura eta erabiltzen dituzten hizkuntza-baliabideak aztertzea eta erabiltzea, zalantzak argitzeko Interneten eskuragarri dauden tresnak eta baliabideak erabiliz. (% 40)

5. Euskarak psikologiaren munduan duen rola ulertzea eta alor horretako erregistroak (adierazpideak, terminologia, eta abar) garatzeko esparruko profesionalek duten erantzukizunaz jabetzea. (% 5)

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EGITARAU TEORIKOA

1. GAIA: Komunikazioaren oinarriak: komunikazio espezializatua:

1.1. Testua komunikazio-unitatea

1.2. Testuen kalitate linguistikoa

1.3. Komunikazio espezializatuaren bereizgarriak

1.4. Testu orokorrak eta testu espezializatuak

1.5. Ahozko testuak eta idatzizko testuak



2. GAIA: Osasun arloko testuak: testu prototipikoen bereizgarri linguistikoak:

2.1. Parametro pragmatikoak eta osasun arloko testuak

2.2. Osasun arloko testuetan maiz agertzen diren zenbait diskurtso-eragiketa

2.3. Osasun arloko testuen azterketa



3. GAIA: Osasun-arloko terminologia eta fraseologia:

3.1. Testu espezializatuak, terminologia eta fraseologia

3.2. Izen elkartuak eta idazkera

3.3. Izen-sintagma espezializatuen egitura

3.4. Aditzen hautapena testu espezializatuetan







EGITARAU PRAKTIKOA

Irakasgaiaren alderdi praktikoa hiru helbururen inguruan antolatuta dago.



1. helburua: komunikazioaren oinarriak lantzea: testu administratiboak eta akademikoak.

1. praktika: eskabidea

2. praktika: e-maila



2. helburua: aditu ez direnei zuzendutako ahozko eta idatzizko testuak sortzea: osasun-kanpaina.

3. praktika: gaia eta hartzaileak aukeratzea eta informazioa bilatzea

4. praktika: aurreko praktika ikaskideei azaltzeko diapositibak prestatzea

5. praktika: osasun-kanpainarako diptikoa planifikatzea eta egitea

6. praktika: osasun-kanpainarekin lotutako dibulgazio-hitzaldirako diapositibak prestatzea



3. helburua: aditu direnei zuzendutako ahozko eta idatzizko testuak: zientzia-artikulua.

7. praktika: kongresu baterako ahozko komunikazioa prestatzea



MetodologiaToggle Navigation

1. Ordenagailu-praktikak

Ordenagailu-gelan 7 praktika egingo ditugu. Praktikak egin ahala, irakasleak iruzkinak egingo dizkizue emaitzak hobetzen joateko. Bukaeran txosten bat aurkeztu beharko duzue irakaslearen jarraibideen arabera. Praktika-txosten horren kalifikazioa hartuko da kontuan ebaluazioan.

2. Eduki teorikoak

Eduki teorikoak jarduera praktikoekin lotuta egongo dira. Jarduera horiek egokiro egiteko aplikatu beharko dira, hain zuzen ere, eduki teorikoak.

3. Eskolatik kanpoko lanak

Zenbait jarduera eskolatik kanpo osatu beharko dituzue: ariketak, irakurgaiak, proiektuetan garatzen zoazten lanak, ahozko aurkezpenen saioak e.a.

4. Tutoretzak

Komenigarria da ikasleek tutoretzak erabiltzea irakasleekin aurrera daramatzaten lanetan aurkitzen dituzten oztopoak eta aztertzen dituzten aukerak hitz egiteko eta argibideak bilatzeko.

5. Egela plataforma

Egela plataforma erabiliko dugu irakasgaiaren antolakuntza, ikasle-irakasleen arteko komunikazioa, ebaluazioa eta irakasgaiaren jarraipena errazteko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgai honek ebaluazio jarraitua izango du. Ebaluazio jarraitua egiten duenak ez du azterketarik egin behar.



Ebaluazio jarraituan hiru elementu hartuko dira kontuan:

• Ordenagailu-praktikak(% 35)

• Ahozko aurkezpenak (% 35)

• Bakarkako lanak eta probak: gelako lanak, testa eta testu-sorrera (% 30)





*Ebaluazio jarraituari uko egitea



Ebaluazio jarraitua egiten hasi eta alde batera uztea erabakitzen duten ikasleek, edo hasieratik bukaerako azterketaren bidez ebaluatuak izatea aukeratzen duten ikasleek bukaerako azterketa egiteko eskubidea dute (ebaluazioaren % 100). Eskubide hori gauzatu ahal izateko, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat helarazi behar dio irakasleari, lauhilekoaren hasierako 9 asteen barruan (1.-9. asteetan). Halako idatzirik bidali ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira.



Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



*Ohiko deialdiari uko egitea



UPV/EHUko Ebaluaziorako arautegiko 12. artikuluaren arabera, ohiko deialdiari uko egiteko, nahitaezkoa da lauhilekoa bukatu baino hilabete lehenago irakasleari idatzi bat helaraztea ukoa jakinarazteko.



OHIKO DEIALDIKO AZTERKETA:

Ohiko deialdiko azterketa egin ahal izango dute ebaluazio jarraitua egiteari uko egiten dioten ikasleak.

Ohiko deialdiko azterketa ordenagailu-gelan egingo da. Ahozkoa ere ebaluatuko da. Horretarako, ahozkoan erabiliko diren diapositibak azterketa baino bi egun lehenago igo beharko dira egelara, eta azterketa egunean, idatzia bukatu ondoren, 10 minutuko ahozko aurkezpena egingo dute azterketara aurkezten diren ikasleek ordenagailu-gelan bertan. Lan esperimental bat azaldu beharko dute.

Hona hemen proba desberdinen balioa:

1. Testa (% 30)

2. Testu-sorkuntza (% 30)

3. Ahozko aurkezpeneko diapositibak (% 15)

4. Ahozko aurkezpena (% 25).





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren zereginak aurrera eraman ahal izateko materialak dira irakasleak eGela plataformaren bitartez ikasleei helarazten dizkienak eta Interneten eskuragarri dauden zenbait kontsulta-baliabide: hiztegiak, datu-base terminologikoak, testu-corpusak, hizkuntza-arauak, estilo-liburuak ...

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

EZEIZA, J; ALDEZABAL, I., ELORDUI, A., ZABALA, I., UGARTEBURU, I., ELOSEGI, K. (2010) PREST: Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. EHUko Euskara Errektoreordetzaren sareko argitalpena: http://testubiltegia.ehu.es/Prest-komunikazio-gidaliburua

HAMILTON, H.E. eta WEN-YING,S. CH (ed.) (2014) The Routledge Handbook of Language and Health Communication. Routledge: Londres eta New York

SERÉS, E., ROSIH, L., BOSCH, F (koord.) (2010) Presentaciones orales en biomedicina. Aspectos a tener en cuenta para mejorar la comunicación. Cuadernos de la Fundación Dr. Esteve nº 20. Barcelona

Gehiago sakontzeko bibliografia

BONDI, M. eta LORÉS, R. (ed.) (2014) Abstracts in Academic Discourse. Peter lang: Berna
CABRÉ, M.T. (1993) La terminología. Teoría, metodología, aplicaciones. Ed. Antártida
CASTELLÓ, M. (koord.) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Crítica y fundamentos. Graó: Bartzelona
ETXEBARRIA, J.R. (2011) Zientzia eta teknikako euskara arautzeko gomendioak. EIMAren estilo-liburua
EUSKALTZAINDIA (1986) Maileguzko hitz berriei buruz Euskaltzaindiaren erabakiak
EUSKALTZAINDIA (1992) Hitz elkartuen osaera eta idazkera
GOTI, M. (ed.) (2012) Academic Identity Traits. Peter Lang: Berna
GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (1998) La ciencia empieza en la palabra. Análisis e historia del lenguaje científico. Gredos. Madrid
GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (2003) Aproximaciones al lenguaje de la ciencia. Fundación Instituto Castellano y Leonés de la Lengua.Colección Beltenebros. Burgos
GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (2005) El lenguaje de las ciencias. Gredos. Madrid
ODRIOZOLA, J.C. (koord.) (1999) Zenbait gai euskara teknikoaren inguruan. EHUko Argitalpen Zerbitzua
UZEI (1982) Maileguzko hitzak: ebakera eta idazkera
ZABALA, I. (1995) “Aditzen hautapena euskara teknikoan” Ekaia 3: 123-134
ZABALA, I. (koord.) (1996) Testu-loturarako baliabideak: euskara teknikoa. EHUko Argitalpen Zerbitzua
ZABALA; I. (1997) “Argumentu-harremanak eta eremu-harremanak: izenondo erreferentzialen euskal ordainen bila” Nazioarteko terminología Biltzarra. Donostia: UZEI-IVAP
ZABALA, I. (2000) “Hitz-hurrenkera euskara tekniko-zientifikoan” Ekaia 12: 146-166
ZABALA, I. (2000) “Euskararen zientzia eta teknikarako erabileraren hizkuntza berezitasunak” Ekaia 13: 105-129

Aldizkariak

Elhuyar aldizkaria http://aldizkaria.elhuyar.eus/
Uztaro http://www.uztaro.eus/
Gogoa http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Gogoa/index


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ENSUNZA ALDAMIZETXEBARRIA, ARIANE
  • MUGURUZA ASEGUINOLAZA, BEÑAT
  • ZUBELDIA ARRUABARRENA, LARRAITZ

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:30-17:30

2-2

15:30-17:30

3-3

15:30-17:30

4-4

15:30-17:30

5-5

15:30-17:30

6-6

15:30-17:30

7-7

15:30-17:30

8-8

15:30-17:30

9-9

15:30-17:30

10-10

15:30-17:30

11-11

15:30-17:30

12-12

15:30-17:30

13-13

15:30-17:30

14-14

15:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

17:30-19:30

2-2

17:30-19:30

3-3

17:30-19:30

8-8

17:30-19:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

13:30-15:30

5-5

13:30-15:30

6-6

13:30-15:30

7-7

13:30-15:30

9-9

17:30-19:30

10-10

17:30-19:30

11-11

13:00-15:00

12-12

17:30-19:30

13-13

17:30-19:30

14-14

17:30-19:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

17:30-19:30

5-5

19:00-19:30

17:30-19:00

6-6

17:30-19:30

7-7

17:30-19:30

9-9

13:00-15:00

10-10

13:00-15:00

11-11

17:30-19:30

12-12

13:00-15:00

13-13

13:00-15:00

14-14

13:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA