XSLaren edukia

Komunikazio Euskaraz: Arlo Teknikoak

Ikastegia
Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola. Eibarko Atala
Titulazioa
Energia Berriztagarrien Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2020
Gelako p.2035
Ordenagailuko p.2035

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Zeharkako gaitasunak:



G007. Hizkuntza eta diziplina anitzeko ingurunean lan egitea.



Ikaskuntzaren emaitzak (IE):



IE1. Goi-mailako tituludunek euskararen erabileran eta garapenean duten eraginaz kontzientzia hartzen du.

IE2. Informazio zientifiko-teknikoa bilatu, ulertu, sintetizatu eta kritikoki aztertzen du.

IE3. Ikerketa eta aholkularitza teknikoarekin zerikusia duten arazoei aurre egiteko bideak adostu, aurkeztu eta argudiatzen ditu, talde-lana baliatuta.

IE4. Interneten eskuragarri dauden kontsultarako hizkuntza-baliabideak erabiltzen ditu, komunikazio-egoera desberdinetan sor daitezkeen beharrei erantzuteko.

IE5. Gai tekniko eta teknologikoei buruzko ezagutzak, prozedurak, ideiak eta emaitzak komunikatzen ditu, bai idatziz bai ahoz, testuinguru komunikatiboaren eskakizunak kontuan hartuta.

IE6. Norberaren intuizioak eta esperientzia linguistikoak sistematizatu, azaldu eta berrikusten ditu.







Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EDUKI TEORIKOA:



1. GAIA. Hizkuntzen kudeaketa ingurune akademiko eta profesional eleaniztunean

1.1. Hizkuntza-eskubideak eta hizkuntza gutxituak

1.2. Hizkuntza gutxituak eta hizkuntza-plangintza

1.3. Euskararen normalizazio-plangintza

1.4. Hizkuntza-ukipena, mailegutza, kalkoak eta hizkuntza-mendekotasuna

1.5. Hizkuntzen kudeaketarako praktika onak testuinguru akademiko eta profesional eleaniztunean

1.6. Entzute arretatsua



2. GAIA. Hizkuntza-aldaerak eta hiztunen errepertorio linguistikoa

2.1. Hizkuntza-aldaerak: aldaera geografikoak vs aldaera funtzionalak

2.2. Aldakortasuna ahozko erregistroetan

2.3. Ahoskera formala euskara estandarrean

2.4. Hiztunen errepertorio linguistikoa eta komunikazio formala

2.5 Idatzizko eta ahozko testuen alderaketa

2.6. Puntuazioa eta prosodia



3. GAIA. Ahozkorako diskurtso-estrategiak

3.1. Pertsuasioa komunikazio akademiko eta profesional multimodalean

3.2. Baliabide erretorikoak: galdera erretorikoak, errepikapena, adibidegintza, birformulazioa

3.3. Baliabide fonikoak: etenak, intonazioa

3.4. Baliabide ez-berbalak



4. GAIA. Euskararen lantze funtzionala alor akademikoan

4.1. Hizkuntza gutxituen biziberritzea: terminologia eta fraseologia espezializatua

4.2. Euskararen erregistro teknikoen garapena

4.3. Aldakortasuna hizkuntza garatuetan eta normalizazio bidean dauden hizkuntzetan

4.4. Hizkuntza-baliabide espezializatuen ezarpena adituen diskurtsoetan



EDUKI PRAKTIKOA:



Jardueren plan orokorra



1. Espezializazio maila desberdineko idatzizko eta ahozko testu-generoak aztertu

2. Txosten teknikoak eta lan-bileren eta eztabaiden aktak erredaktatu, euskara zuzen eta egoki erabilita.

3. Ahoz azaldu lan-ildoak eta proiektuen eta txosten teknikoen emaitzak, euskara zuzen eta egoki erabilita.

4. Energia Berriztagarrien arloko terminologia eta esamoldeak aztertu

5. Interneteko tresna eta kontsultarako baliabide linguistikoak aztertu eta modu autonomoan eta kritikoan erabili.



MetodologiaToggle Navigation

Eskola gehienak praktikoak izango dira, eta eduki teorikoa ere arazo praktikoei hobeto aurre egiteko emango da. Irakasleak eGELA erabiliko du irakasgaiko materiala ikasleen eskura jartzeko, eta ikasleek ere plataforma horretara igo beharko dituzte egindako lanak. Eskolak, ahal dela, ordenagailu-gelan egingo dira, ikasleak ordenagailua eskura izan dezan uneoro, kontsulta-baliabideak erabili ahal izateko.



Hainbat eratako metodologia baliatuko da gaitasunak garatzeko eta ikaskuntza-emaitzak lortzeko.



- Banakako lanak

- Talde-lanak

- Ordenagailu-praktikak

- Eskola teorikoak (ariketetan jorraturiko arazo eta egiturak azaltzeko)

- Ahozko aurkezpenak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa jarraitua izango da. Ebaluazio jarraituak eskatzen du saio guztietara bertaratzea eta zeregin guztiak garaiz entregatzea. Ebaluazio jarraitua egiten hasi eta alde batera uztea erabakitzen duten ikasleek edo hasieratik bukaerako azterketaren bidez bakarrik ebaluatuak izatea aukeratzen duten ikasleek bukaerako azterketa egiteko eskubidea dute (puntuazioaren % 100). Eskubide hori gauzatu ahal izateko, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat helarazi behar dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, lauhilekoaren 25. astea baino lehen. Halako idatzirik bidali ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira.



UPV/EHUko Ebaluaziorako Arautegiko 12.2 artikuluaren arabera, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino gutxienez hilabete lehenago eskaria egin beharko dute deialdiari uko egiteko. Eskari hori, idatziz, irakasgaiaren ardura duen irakasleari aurkeztu beharko zaio. Hori horrela, deialdiari uko egiten dioten ikasleek «AURKEZTEKE» kalifikazioa jasoko dute aktan; deialdiari uko egiten ez dioten ikasleek, azken probara aurkezten ez badira, aktan «GUTXIEGI» kalifikazioa izango dute (zenbakizko kalifikazioa: 0).



Ebaluazio-sistema orokorra:



Idatzizko proba (% 60)

- Garatu beharreko idatziko proba: proiektuaren edo txosten teknikoaren garapena (% 20)

- Test motako proba: aukera anitzeko galderak motako proba, erantzun edo erredakzio laburreko galderak (% 10)

- Ahozko defentsa: proiektuaren edo txosten teknikoaren aurkezpena (% 30)



Praktikak/lanak/azalpenak (% 40)

- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak): teknologiari buruzko bideoetako ebakera formala identifikatzea. Idatzizko testuak ahozko komunikaziorako egokitzea. Terminoak identifikatzea, datu-base terminologikoetan bilatzea eta terminologia-zerrenda eleaniztunak egitea (% 5)

- Banakako lanak: testu teknikoak eta dibulgaziokoak sortzea (% 10)

- Talde lanak (arazoak konpontzea, proiektuak diseinatzea): erreferentziako dokumentuak irakurri eta eztabaidatzea. Bilera eta eztabaidetako aktak egitea (% 5)

- Proiektuen azalpena, irakurketak: entzule mota kontuan hartuta, proiektu eta txosten teknikoak ahoz komunikatzea (% 10)

- Portfolioa: berrikuspen-prozesuaren ebidentziak eta sortutako testuen azken bertsioak eta berrikuspen prozesuaren gogoetak (% 10)



ADENDA: irakasgai hau GIERdual ibilbidean integratzen da, eta, beraz, ibilbideko ikasleak bai eskolan bai enpresan ebaluatuko dira, kasuan kasuko prestakuntza planaren arabera. Plan hori ikasturte hasieran zehaztuko da.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak eGELAn eskuragarri jarritako apunteak, artikuluak, ariketak, etab., eta ikasleak berak lanak egiteko beharko dituen baliabideak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

EZEIZA RAMOS, Joseba; Izaskun ALDEZABAL ROTETA; Agurtzane ELORDUI URQUIZA; Igone ZABALA UNZALU; Iñaki UGARTEBURU GASTAÑARES; Kristina ELOSEGI ADURIZ: PREST: Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. UPV/EHUko Euskara Errektoreordetzaren sareko argitalpena: http://testubiltegia.ehu.es/Prest-komunikazio-gidaliburua.

ETXEBARRIA, J.R. (2011) Zientzia eta teknikako euskara arautzeko gomendioak. EIMAren estilo-liburua http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/es_5490/adjuntos/estilo_liburua/Zientzia_22_06.pdf

ETXEBARRIA, Jose Ramon (2011): Zientzia eta teknikarako euskara arautzeko gomendioak. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia. (Sarean ere badago-EIMA).

ETXEBARRIA, J.R. (2014) Komunikazioa euskaraz ingeniaritzan. Bilbo. EHU eta UEU

EUSKALTZAINDIA (2018) Euskara Batuaren Eskuliburua (EBE).

EUSKALTZAINDIA “Euskara Batuaren Ahoskera Zaindua” (Euskaltzaindiaren 87 araua)

https://www.euskaltzaindia.eus/dok/arauak/Araua_0087.pdf

EUSKALTZAINDIA “ Adierazpena euskalkien erabileraz: irakaskuntzan, komunikabideetan eta administrazioan” (Euskaltzaindiaren 137 araua) https://www.euskaltzaindia.eus/dok/arauak/Araua_0137.pdf

GARZIA, Joxerra (2008): Jendaurrean hizlari. Irun: Alberdania.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALCARAZ, Enrique; José MATEO & Francisco YUS (2007): Las lenguas profesionales y académicas. Bartzelona: Ariel.
ALVARADO CANTERO, L. (2017): “Géneros académicos orales: Estructura y estrategias de la exposición académica” Revista Nebrija de Lingüística Aplicada a la Enseñanza de las Lenguas.
ALCOBA, S. (1999): La oralización. Barcelona: Ariel Practicum.
BONDI, M. eta LORÉS, R. (ed.) (2014) Abstracts in Academic Discourse. Berna: Peter Lang
CASTELLÓ, M. (koord.) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Crítica y fundamentos. Bartzelona: Graó
EUSKALTZAINDIA (1986): Maileguzko hitz berriei buruz Euskaltzaindiaren erabakiak. Bilbo.
EUSKALTZAINDIA (1992): Hitz elkartuen osaera eta idazkera. Bilbo.
GOTI, M. (ed.) (2012) Academic Identity Traits. Berna: Peter Lang
GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (2003) Aproximaciones al lenguaje de la ciencia. Burgos: Fundación Instituto Castellano y Leonés de la Lengua. Colección Beltenebros.
KAUR, K., AFIDA, M.A. (2018): “Exploring the Genre of Academic Oral Presentations: A Critical Review” International Journal of Applied Linguistics & English Literature. Vol.7, 1.
VALEIRAS, J., RUIZ, M.N., JACOBS, G. (2018) “Revisiting persuasion in oral academic and professional genres: Towards a methodological framework for Multimodal Discourse Analysis of research dissemination talks” Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE), Nº. 35: 93-118
VÁZQUEZ, G. (2001) El discurso académico oral. Guía didáctica para la comprensión auditiva y visual de clases magistrales. Madrid: ADIEU.
YOUNG, K.S. eta TRAVIS, H. P. (2018) Oral communication: skills, choices, and consequences. Illinois: Waveland press. (4. argitalpena, 1. argitalpena 2012)

Aldizkariak

ELHUYAR. Zientzia eta Teknologia aldizkaria. https://aldizkaria.elhuyar.eus/
EKAIA. Euskal Herriko Unibertsitateko Zientzi eta Teknologi aldizkaria. http://www.ehu.eus/ojs/index.php/ekaia

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

15:30-17:30

21-30

15:30-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR
  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-17

09:00-11:00

18-19

09:00-10:00

21-28

16:30-17:30

29-30

15:30-18:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR
  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR
  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR
  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

10:00-11:00

20-28

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR
  • eAULA DE INFORMATICA I - INDUSTRIA INGENIARITZA TEKNIKORAKO U.E. - EIBAR