XSLaren edukia

Idatzizko Adierazpena Komunikabideetan

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgai honek GAITASUN hauek hartuko ditu jomugan:

1. gaitasuna. Komunikazio-testuingurura, euskarrira eta hartzailera egokituriko testu eraginkorrak sortzeko, idatzizko hizkuntza-baliabideak egoki identifikatzea eta erabiltzea.

2. gaitasuna. Idatzizko baliabide erretorikoez jabetzea eta adierazpide sinbolikoez jabetzea, kazetari-testu adierazkorrak sortzeko.

3. gaitasuna. Kazetaritza-testuak sortzeko estrategia berriak bereganatzeko, narrazio-tekniketan trebatzea.

4. gaitasuna. Literatur kazetaritzako testuak sortzeko, idatzizko sormen-teknika zenbait ezagutzea.

5. gaitasuna. Kazetaritza-testuen komunikagarritasunean eragiteko, baliabide tipografiko eta grafikoetan trebatzea.



ZEHARKAKO GAITASUNAK:

Gaitasun horiek lantzeko metodologia aktibo eta kooperatiboak erabiliko direnez, zeharkako gaitasunak garatzeko aukera ere izango du ikasleak: a) talde-lanean jarduteko gaitasuna; b) IKTak erabiltzeko gaitasuna; eta c) hizkuntza-gaien inguruan gaitasun kritikoa garatzea.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK:

Horrenbestez, irakasgai honetan ikasleak trebatuko da ezagutza hauetan:

a) Testuinguru komunikatiboa kontuan hartuta, nork bere kazetaritza-testuak zuzendu eta egokitu.

b) Hizkuntza-zalantzak argitzeko eskuragarri dauden kontsulta-baliabideak (hiztegi elektronikoak, datu-base terminologikoak, corpusak) eraginkortasunez jabetu.

c) Testu eraginkorrak eta adierazkorrak sortzeko baliabide erretorikoak eta sinbolikoak erabili.

d) Iritzi-zutabeak sortzeko testu-egiturak ezagutu.

e) Literatur kazetaritzako erreportaje bat sortzeko narrazio-estrategiez. sormen-estrategiez eta estrategia grafikoez jabetu.









Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EDUKI TEORIKOA



1. IDAZKUNTZA-OHITURAK

1.1. Idazkuntzaren planifikazioa

1.2. Idazkuntza-teknikak

1.3. Idazkuntzarako iturriak eta estrategiak



2. ADIERAZPIDE SINBOLIKOAK ETA KAZETARIAREN BEGIRADA

2.1. Sinboloak eta mundu-ikuskerak

2.2. Sinboloak eta testu-egiturak

2.3. Sinboloak eta hizkuntza-estrategiak



3. NARRAZIO-TEKNIKAK ETA KAZETARITZA-TESTUAK

3.1. Narrazio-egiturak: denbora eta espazioa

3.2. Narrazioaren erreferenteak: gertaerak eta fikzioa

3.3. Narratzaile-motak

3.4. Narrazio-mailak



4. SORMEN-ESTRATEGIAK

4.1. Alfabetoak, letrak eta egiturak

4.2. Testuaren espazioa: egiturak, irudiak, simetriak

4.3. Hitz-jokoak eta hitz-sormena



EGITARAU PRAKTIKOA

Irakasgaiaren alderdi praktikoa lau jarduera hauen inguruan antolatuta dago:



I. KLASEKO TALDE-JARDUERAK(0-3 puntu).

HELBURUA. Klasean aurkezturiko kontzeptuez, idazkuntza-baliabideez eta idazkuntza-estrategiez jabetzea.



ZEREGINA. Klasean hainbat jarduera egingo dira talde txikitan edo talde handian, ikasgaiko eduki teorikoak ulertu direla ziurtatzeko, edo hainbat idazkuntza-baliabide aurkezteko.



II. ORDENAGAILU GELAKO PRAKTIKAK (0-5 puntu).

HELBURUA. Testuak ekoizteko prozedurak (planifikazioa, egituratzea eta ekoizpena) lantzea, idazkuntza-tekniketan trebatzeko.

ZEREGINA. ordenagailu gelako saioetan idazkuntza-tailerra (taldeka zein bakarka).



III. AZTERKETA-PROBA: narrazio baten ezaugarriak identifikatzea (0-1 puntu).

HELBURUA: narrazio baten ezaugarriak identifikatu eta interpretatzeko gaitasunaz jabetzea.

ZEREGINA: narrazio labur baten ezaugarriak aztertu, identifikatu eta arrazoitu beharko dira, baita narrazioaren interpretazioa egin ere, eta kazetaritza-testu baterako iturriak identifikatzea (bakarka).



IV. IKASKUNTZAREN INGURUKO GOGOETA ETA AUTOEBALUAZIOA (0-1 puntu). Irakasgaian zehar, ikasleak ikaskuntza-prozesuaren inguruko gogoeta egingo du egunerokoan, eta baita gogoetarako abian jarriko den foroan ere.

MetodologiaToggle Navigation

Tailerren metodologia erabiliko da eta, beraz, lan praktikoak izango dira ardatz nagusia: lan praktiko horietatik abiatuta bideratuko dira teoria-edukiak. Klaseko saioetan talde-eztabaidak sustatuko dira teorien edukiez jabetzeko, eta ordenagailu gelako saioetan idazkuntza tailerra izango dugu ardatz.

Egela plataforma erabiliko da irakasgaiaren materialak eta zereginak eskuragarri izateko baita zereginak jasotzeko ere. Irakasleak materialak ikusgai jarriko ditu zereginen jarraibide eta entregatze-datak bertan publikatuko dira.



Trebatze prozesuan jardun hauek erabiliko dira:

-Banakako lanak

-Talde-lanak

-Ordenagailu-praktikak

-Eskola teorikoak (ariketetan jorraturiko arazo eta egiturak azaltzeko)

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA:

Ebaluazio jarraitua, atal hauek gainditu beharko dituzte:

I. Klaseko talde-jarduerak [0-3 puntu].

II. Ordenagailu-gelako praktikak [0-5 puntu].

III. Azterketa-proba: narrazioaren azterketa [0-1 puntu]

IV. Ikaskuntzaren inguruko gogoeta eta autoebaluazioa [0-1 puntu]



Ebaluazio-irizpideak ebaluazio jarraituan:



I. KLASEKO TALDE-JARDUERAK (% 30)

- Irakasgaian eskainitako idazkuntza-kontzeptuak zein -teknikak bereganatu dituztela erakustea (5 puntu).

- Iritziak trukatzeko eta konpartitzeko komunikazio-gaitasuna garatu dela erakustea, eta eztabaidak proposatu eta bideratzeko gaitasuna garatu dela erakustea (3 puntu).

- Irakasgaian landutakoak norberaren esperientziarekin, gogoetekin eta materialekin osatzea (2 puntu).



II. ORDENAGAILU-GELAKO PRAKTIKAK (% 50):

- Irakasgaian testuak idazteko jorratu diren kontzeptu eta gaitasunak garatu direla erakustea (6 puntu).

- Irakasgaian landutakoak norberaren esperientziarekin, gogoetekin eta materialekin osatzea (2 puntu).

- Unibertsitateko tituludun batengandik espero den zuzentasun eta egokitasun maila duten testuak sortzea (2 puntu).





III. AZTERKETA-PROBA: narrazioaren azterketa (% 10).

- Narrazioaren ezaugarriak identifikatzea (3 puntu).

- Narrazioaren ezaugarriak arrazoitzea (3 puntu).

- Narrazioaren interpretazioa eta iritzia (2 puntu).

- Unibertsitateko tituludun batengandik espero den zuzentasun eta egokitasun maila duten testuak sortzea (2 puntu).



IV. IKASKUNTZAREN INGURUKO GOGOETA ETA AUTOEBALUAZIOA (% 10).

- Irakasgaian landutakoak norberaren esperientziarekin, gogoetekin eta materialekin osatzea (10 puntu).



OHARRAK:

- Ikasgaia gainditu ahal izateko, gutxienez jardueren % 80a egin beharko da garaiz eta egoki.

- Kasu justifikatuetan ebaluazio jarraitua egiterik ez duten ikasleek irakasleari idatzi bat helarazi behar diote, 5. eskola-astea baino lehen, ebaluazio jarraitura lotuko ez direla jakinarazteko, eta justifikazioaren berri emateko. Azken ebaluazioaren xehetasunetarako ikus “Ezohiko deialdia”.

- Ebaluazio jarraitua gainditzen ez duten ikasleek, ebaluazio jarraitua egiten hasi eta alde batera uztea erabakitzen duten ikasleek edo hasieratik bukaerako azterketaren bidez bakarrik ebaluatuak izatea aukeratzen duten ikasleek, bukaerako azterketa egiteko eskubidea dute (puntuazioaren % 100). Eskubide hori gauzatu ahal izateko, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat helarazi behar dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, lauhilekoaren hasierako 9 asteen barruan (16-24 asteetan). Halako idatzirik bidali ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira.

- UPV/EHUko Ebaluaziorako arautegiko 12. artikuluaren arabera, ohiko deialdiari uko egiteko, nahitaezkoa da lauhilekoa bukatu baino hilabete lehenago irakasleari idatzi bat helaraztea ukoa jakinarazteko.

- Ikasgai honetan ikasle-irakasle arteko komunikazioa ez ezik, ikasle-ikasle arteko komunikazioa ere euskaraz garatuko da (klaseko jardueren zein proiektuen kalifikazioan izango du eraginik komunikazio-irizpide honen aurreko jarrerak).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

ARANBARRI, I. (2006): Hizlandia. Mundua prentsaren judasetik, Zarautz: Susa.
ARRANZ, I. (2006): Hitza azti, Irun: Alberdania.
HERNÁNDEZ ABAITUA, I. (2010): Narrazio tailerra, Donostia: Erein.
JIMENEZ, I. (2013): Aiztoa eta arkatza, Tafalla: Txalaparta.
LINAZASORO, K. (2015): Literatura hiztegi tekniko laburra, Donostia: Elkar.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARANBARRI, I. (2006): Hizlandia. Mundua prentsaren judasetik, Zarautz: Susa.

ARRANZ, I. (2006): Hitza azti, Irun: Alberdania.

CALLEGARO, A. M. eta C. LAGO (2012): “La crónica latinoamericana: cruce entre literatura, periodismo y análisis social”, Quórum Académico 9-2, 246-262.

ELORDUI, A. eta ARANA, E. (2015): Transmedia Komunikazioa Estrategiak: gaurkotasun-edukiak diseinatzeko eta hedatzeko bide berriak, Bilbo: UEU.

EGUIZABAL, Raúl (2017): “Estudio del eslogan. Origen, propiedades, tipología”, Pensar la publicidad: revista internacional de investigaciones publicitarias 11, 15-32.

GARCÍA AZKOAGA, I. (2016): Anafora eta erreferentziakidetasuna: izen-kohesiorako baliabideak, Bilbo: UEU.

GARZIA, Juan (2017): Esaldiak josten, Bilbo: EHU/UPV.

HERNÁNDEZ ABAITUA, Iñaki (2010): Narrazio tailerra, Donostia: Erein.

IRALA HORTAL, P. (2011): “Retórica fotográfica y periodismo literario”, El estudio sobre el mensaje periodístico 17-1, 57-65.

IRALA HORTAL, P. (2014): “Nuevas narrativas en el periodismo actual. El periodismo transmediático”, El estudio sobre el mensaje periodístico 20-1, 147-158

IRALA HORTAL, P. eta J.M. RODRIGUEZ RODRIGUEZ (2009): “Periodismo literario y fotografía humanista. Rasgos esenciales y confluencias. Hacia un fotoperiodismo literario”, Actas del I Congreso Internacional Latina de Comunicación Social, La Laguna, Tenerife.

JIMENEZ, I. (2013): Aiztoa eta arkatza, Tafalla: Txalaparta.

KALTZAKORTA, M. (2008): Prosa komunikagarriago egiten. Zenbait proposamen (I), Udako Euskal Unibertsitatea.

LEAL GARCÍA, A. (1987): Construcción de sistemas simbólicos: la lengua escrita como creación, Gedisa.

LINAZASORO, K. (2015): Literatura hiztegi tekniko laburra, Donostia: Elkar.

LOPEZ GASENI, M. (2010): Literatura-lantegien hastapenak maisu-maistrentzat, Euskara Errektoretzaren Sare Argitalpenak.

LLORENTE, C. eta F. GARCÍA GARCÍA (2015): “La construcción simbólica de los logos corporativos”, Arte, individuo y sociedad 27-2, 257-277.

PALAU, D. (2017): “Literary Journalism: bases, production and writing strategies”, in Beatriz PEÑA eta Juan José ACUÑA (koord.), Periodismo especializado, 67-96.

URKIOLA, G. (2013): “Gaztelerazko eslogan dialogiko edo polisemikoen euskaratzea: itzulpen konparazioa eta estrategiak”, Sancho el Sabio: Revista de cultura e investigación vasca, 169-196.

QUENEAU, R. (2006): Estilo-ariketak. Igela, 2006. [Itzultzailea : Xabier Olarra].

Gehiago sakontzeko bibliografia


Aldizkariak

x

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ATUTXA ORDEÑANA, IBAI
  • BILBAO LOPEZ, XAVIER
  • MACAZAGA EIZAGUIRRE, JESUS MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

09:00-10:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:00

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

11:00-13:00

17-30

09:00-11:00

11:00-12:00

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00