XSLaren edukia

Komunikazio Estrategikoa eta Operazionala

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.2131.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

G001 - Teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea komunikazioaren (diziplina arteko) eremuan eta, bereziki, publizitateko eta harreman publikoetako tekniketan.

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak aplikatzea hainbat komunikazio-prozesu eta komunikazio-testuingurutan.

G004 - Komunikazio egitate, prozesu sozial, testu eta proiektuak modu kritikoan aztertu, interpretatu, azaldu eta baloratzea.

G005 - Lanaren eta ikerketaren proiektuak, lorpenak eta emaitzak jakinaraztea eta azaltzea, arintasunez, eraginkortasunez eta argumentuz, publizitateko eta harreman publikoetako genero, formatu eta komunikabideetan.

G006 - Taldeko lanaren partaidetzarekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuz.

G007 - Publizitatearen eta harreman publikoen eta, oro har, informazioaren edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

G008 - Helburuak identifikatzeko eta ekintzak planifikatzeko estrategiak proiektatu eta diseinatzea, publizitate-proiektuen eta harreman publikoen garapenaren testuinguruan.

G009 - Lanbide-inguruneen eta -errutinen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, merkatuak eskatzen dituen publizitatearen eta harreman publikoen arloko lanbide-profilen lanaren errealitatera hurbiltzeko.

G010 - Iturri desberdinetan informazioa eta dokumentazioa bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia hainbat forma eta estrategia narratibotara egokituz.

CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana. Maila hori, testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, ikasketa-eremuaren abangoardiatik datozen ezagutzak dakartzaten alderdi batzuk ere jasotzen ditu.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argudioak eginez eta defendatuz erakutsi ohi diren gaitasunak izatea eta beren ikasketa-eremuaren barruan arazoak konpontzea.

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etikoei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatu zein espezializatu gabeari.

CB5 - Ikasleek autonomia maila handiko ondorengo ikasketak egiteko beharrezkoak diren ikasteko trebetasunak garatu izana.



Zeharkako gaitasunak:

CT1 - Autonomia eta autorregulazioa.

CT4 - Etika eta erantzukizun profesionala.

CT6 - Berrikuntza eta ekimena.

CT7 - Pentsamendu kritikoa.

CT8 - Talde-lana.



Irakasgaiaren ikaskuntzaren emaitzak:



1. Merkataritzako komunikazioa planifikatzeko prozesua ulertzea eta ezagutzea.

2. Iragarlearen zerbitzura dauden komunikazio teknikak eta beren aplikazioa ezagutzea.

3. Lan-taldearen bidezko komunikazio komertzial plan baten garapena eta proposamena praktikatzea.

4. Merkatal helburupeko komunikazioaren plangintza ikastea.

5. Komunikazio teknikak bereiztea eta beren aplikazioa komunikazio estrategikoan.

6. Merkatu jakin batean merkataritzako komunikazioa planifikatzeko datuen bilketa eta balorazioa praktikatzea.

7. Komunikazio plan baten helburuak eta estrategiak ezartzea.

8. Kalitate profesionalarekin merkataritzako komunikazio planaren proposamena egitea.

9. Komunikazio-plana azaldu eta defendatzea, ikasleak hitzezko eta arrazoitzeko duen gaitasuna hobetzeko lan-testuinguru jakin batean.

10. Pentsamendu analitikoa eta estrategikoa hobetzea.

11. Lan-talderen bidezko planifikazio proiektuak garatzeko ahalmena handitzea.

12. Helburupeko lan-taldearen kudeaketa eta talde-lana praktikatzea. Proiektuen kudeaketarako gaitasunak hobetzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

PROGRAMA TEORIKOA:

1. ikasgaia: Merkataritzako komunikazio plana eta proiektuen kudeaketa.

1.1 Plangintza-prozesua eta gaitasunak.

1.2 Merkataritzako komunikazio-plan baten egitura. Merkataritzako komunikazio-plan eraginkorra egituratu eta garatzeko eredua.

1.3 Komunikazio-plan bat eraginkortasunez garatzeko eta proiektuak kudeatzeko metodologiak eta ezagutza operatiboak.



2. ikasgaia: Kudeaketaren arloak komunikazioaren plangintza prozesuan.

2.1. Xede-publikoa zehaztu eta erosketa-prozesua definitu: buyer journey.

2.2. Komunikazio komertzialaren helburuak definitu eta hierarkizatzea.

2.3. Komunikazio komertzialaren estrategia aukeratzea.

2.4. Kanpainaren sormen-ardatza aurkeztea.

2.5. Komunikazio-tekniken mix-a definitzea salmenta-prozesua bezeroak erakartzeko eta leialtzeko inbutuaren arabera.

2.6. Hedabide propioen, gureganatuen eta ordainduen plangintza diseinatu eta azaltzea.

2.7. Komunikazioaren plangintzako beste alderdi operatibo batzuk.

2.8. Komunikazioaren plangintzako emaitzen kontrola definitzea: metrikak eta KPI-ak.





3. ikasgaia: Komunikazio teknikak.

3.1. Marketineko komunikazio integratuak eta omnikanalitatea.

3.2. Hedabide masiboetako publizitatea

3.3. Harreman publikoak

3.4. Zuzeneko marketina eta inbound marketina: mailing-a, posta elektronikoa, marketina, telemarketina, mobile marketina.

3.5. Komunikazio digitalerako estrategia eta teknikak: SEO, SEM, publizitate digitala, marketin birala, sare sozialak eta edukien marketina.

3.6. Salmenta sustapenak.

3.7. Babesletza.

3.8. Merchandising-a eta saltotiko komunikazioa.

3.9. Azokak eta ebentuak

3.10. Saltzaileen komunikazioa.







PROGRAMA PRAKTIKOA:

Atal praktikoa asignaturan ezartzen den metodoaren araberako komunikazio-plan baten garapenean datza. Posiblea den neurrian komunikazio-plana egiteko proposamena enpresa edo erakunde erreal batek egingo du, lan praktikoa errealitate profesionaletik ahalik eta hurbilena izateko. Role Playing metodologiarekin lan egiten da komunikazio-agentzia profesional gisa eta kanpaina lortzeko lehiaketa-metodoaren antzekoan. Komunikazio-plana eduki teoriko-metodologikoak ulertzen eta aplikatzen direla frogatzeko prestakuntza-tresna da. Lan-talde bakoitzak errendimendu handiko talde-lanaren bidez praktika egiteko oinarrizko ezagutza eta irizpideak jasotzen ditu. Talde bakoitzak bere gain hartzen du behar bezala aplikatu eta garatzeko erantzukizuna, eta talde-lan hori da ebaluatzeko prestakuntza eta ikasketa erronkaren oinarria, hau da, emandako irizpideak ulertu eta aplikatzeko erronka.



Komunikazio-plana atal teorikoa ikusten ari den bitartean garatuko da eta atal teorikoaren aplikazioa ulertzeko bidea da, beraz, ikasleek atal praktikoan garatzen den komunikazio-plana eduki teorikoa ulertzeko erreferentzia bezala hartu behar dute. Talde-lanaren metodologiak SCRUM eta KANBAN motako metodologia bizkorren joera berriei erantzuten die. Metodologia honek talde-lana eta komunikazio proiektuaren ekoizpena efizienteak izateko ikasleriari lagunduko dio. Ikasgelako praktika-orduetan ikasleen presentzia derrigorrezkoa da.

MetodologiaToggle Navigation

Formakuntza prozesuaren metodoa bi aspektuetan oinarritzen da: lehenik, asignaturaren edukia ulertzeko eta ikasteko ikasleak egin behar duen esfortzuan; bigarrenik, lan praktikoan eta talde-lanaren bidez ikasitakoa aplikatzeko ikasleak egiten duen esfortzu egokian. Talde-lana metodologia eguneratuarekin egiten da, ingurune profesionalean erabiltzen diren proiektuak kudeatzeko (SCRUM-KANBAN). Zati praktikoa errealitate profesionaletik hurbil dagoen proiektu bat garatuz lantzen da, proiektuen bidezko ikaskuntza eta role playing metodologia erabiliz.



Honetarako ikasleak asignaturak ezartzen duen formakuntza-prozesuan buru-belarri lan egin behar du, komunikazio estrategikoa eta operazionalaren proiektuetan esperientzia baliagarria izateko. Prestakuntza aprobetxamendurik handiena zati teorikoan azaldutako ezagutzaren jarraipenetik eta ulermenetik dator, garatu beharreko proiektua kudeatzeko metodo egoki baten bidez zati praktikoan aplikatzeko. Prestakuntzaren erronkak eskatzen du ikasleak erantzukizuna bere gain hartzea aurkeztutako proiektuan teorian azaltzen diren irizpide teoriko-metodologikoak zuzen aplikatzeko. Irakasleak tutoretza du merkataritza-komunikaziorako plana garatzeko eta gauzatzeko irizpide teoriko-metodologikoak ulertzeko, baina ez ditu ikasleen lan-taldeak aurkitu eta aplikatu behar dituen irtenbideak eta erabakiak ematen.





Aplikatzen diren prestakuntza prozesuak:

- Eskola magistrala, ikasleen parte-hartze aktiboarekin

-Kasuak bilatu eta aztertzea

-Ikasleak ahoz azaltzea lanak, irakurketak eta abar.

-Taldeko jarduerak ikasgelan

-Autoprestakuntza



Guztien artean (ikasleak eta irakaslea) irakaskuntza-metodologia berriak aplikatzen dira proposatutako helburuak lortzeko. Eskola magistralak funtsezkoak dira praktikarako. Prestakuntza prozesua hobeki aprobetxatzeko, beharrezkoa da ikasleen lankidetza eta prestakuntza ahalegina, bai eskola teorikoetan bai praktiketan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Eduki teorikoaren azterketa azken notaren %60a izango da (banakako ebaluazioa). Azken notaren %40a komunikazio plana egitean oinarrituko da (ebaluazio jarraitua taldean). Nolanahi ere, ikasgaia gainditzeko beharrezkoa da gutxienez 4 bat lortzea zati teorikoan. Lau puntuko kalifikazioa lortzen ez bada, proba teorikoan lortutako nota irakasgaiaren azken nota izango da. Ez da mantentzen zati teorikoaren nota ezohiko deialdirako.

Lan praktikoa ebaluatu eta kalifikatzeko, proiektua garatzean lauhilabetean zehar emandako jarraipena eta ebidentziak hartuko dira kontuan. Alderdi horiek erakutsi behar dute lan-metodologiaren azterketa eta jarraipen egokia egin behar dela, elkarreragina eta proaktibitatea izan behar direla ikaskuntza-prozesu egokian, eta irakasgaiak proiektuan kalitatea garatzeko eta lortzeko ezartzen dituen oinarrizko irizpideak ezagutu behar direla. Praktikaren ebaluazio eta kalifikazioaren beste zati bat emandako proiektuaren kalitatea eta ikasgaiaren teoria eta metodologiarekiko egokitasuna dira. Zati praktikoa gutxienez 5 puntu gaindituz gero, nota ezohiko deialdirako mantenduko da.



Irakasgaiaren zati praktikoaren ebaluazio jarraitua egiteko arazoak dituzten ikasleek uko egin behar diote ebaluazio jarraituari eta irakasgaiaren irakasleari "azken proba berezia" eskatu behar diote. Eskaera lauhileko lehen bederatzi asteetan egin behar da.

“Azken proba bereziak” bi zati izango ditu, proba praktikora pasatzeko gainditu behar den proba teorikoarekin. Proba teorikoa gainditu ondoren, proba praktiko bat egingo da, irakasgaian zati praktikoaren eta ebaluazio jarraituaren bidez lortu behar diren gaitasun batzuk erakusteko. Proba praktiko hori ere gainditu egin behar da. Bestela, aktan jasoko da zati praktiko honetan lortutako nota. Proba praktikoa zortzi ordukoa izan daiteke eta deialdi bakoitzerako diseinuaren arabera erabakiko da. Irakasgaiaren azken kalifikazioa lortzeko, bi probak gainditu ondoren, zati bakoitzerako ebaluazio jarraituan erabilitako ehunekoak aplikatuko dira: %60 zati teorikoa eta %40 zati praktikoa.



Ikaslegoak ebaluazio deialdiari uko egiteko eskaera irakasleari egin ahal dio. Edozein kasutan ebaluazio deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azterketan ez egotearekin. Kasu hauetan ebaluazioan "ez aurkeztua" agertuko da.



Asignaturari dagozkion ebaluazio probak egiteko unean irakasleak emandako materialaz gain, debekaturik dago edozein material, tresna edo baliabide teknologikoak edo bestelakoak erabiltzea. Ikasleek konpromisoa hartzen dute ebaluazio jardueretan portaera etikoa izateko.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Irakasgaiaren apunteak eta irakasleak emandako praktika egiteko oharrak dituzten dokumentuak funtsezkoak dira.
-Enpresa laguntzaileak lan praktikoa egiteko emandako briefing-a eta materialak.
-Irakasleak eGelan emandako material eta eduki osagarriak
-Irakasleak ikasgaiaren blogean emandako material eta eduki osagarriak: http://joseba-km.blogspot.com/

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1. La fuerza de la publicidad. Marçal Moliné. MacGraw Hill. (2000). Eskuragarri online.

2. Estrategias de marketing digital. Fernando Macia. Anaya Multimedia. (2018)

3. Promoción comercial: un enfoque integrado. Enrique Bigné. Esic argitaletxea. (2003)

4. Marketing de atracción 2.0. Oscar del Santo eta Daniel Alvarez (2012) Eskuragarri online.



Gehiago sakontzeko bibliografia

1. Postpublicidad. Daniel Solana. 2010. On line eskuragarria: https://postpublicidad.es/
2. Las claves de la publicidad. Mariola García Uceda. Esic arg. 2008
3. Marketing electrónico para PYMES. Como vender, promocionar y posicionarse en Internet. Ana Cruz Herradón. Ra-Ma arg. (2009)
4. CRO. Diseño y desarrollo de negocios digitales. Ricardo Tayar. Social Business arg. (2018)
5. La comunicación fuera de los medios (below the line). Enrique Pérez del Campo. Esic argitaletxea. 2002
6. Gestión de la comunicación comercial. Pedro Reinares y Sergio Calvo. McGraw Hill argitaletxea. 1999
7. Reestructuras del sistema publicitario. J.S. Victoria (ed.) Ariel argitaletxea. 2005
8. Promoción comercial: un enfoque integrado. Enrique Bigné. Editorial Esic. (2003)
9. Komunikazio digitalerako ikus edukiak blogean eta eGelan.
10. Graduan ikasitako irakasgaien eduki guztiak eta komunikazioaren aplikazioarekin zerikusia dutenak.

Aldizkariak

Control
Estrategias
Interactiva
Anuncios

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

11:00-13:00

17-30

12:00-13:30

10:30-11:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:30-15:00

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:30-13:00

Irakasleak

01 Gelako p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

09:00-11:00

09:00-09:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00

Irakasleak