XSLaren edukia

Komunikazioaren Egungo Joerak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

-Gaitasun Orokorrak

G001 Ikus-entzunezko komunikazioko eremu diziplina artekoaren testuinguruan, teorien, kontzeptuen eta metodologien ezagutza eskuratu eta esanahia eta egokitasuna ulertzea.

G002 Hainbat komunikazio prozesu eta testuingurutan teoriak eta metodologia erramintak praktikan aplikatzea.

G003 Ikus-entzunezko Komunikazioko arazoentzat hurbilpen kreatiboak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G004 Gertaerak, gizarte prozesuak, testuak eta komunikazio proiektuak, modu kritikoan aztertu, interpretatu, azaldu eta baloratzea.

G010 Askotariko iturrietan informazioa bilatu, hautatu, sailkatu eta aztertzea, beren edukia narrazio forma eta estrategia anitzei egokituta.



-Oinarrizko Gaitasunak

OG1 Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana, eta maila horretan, testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa eremuko abangoardiatik eratorritako ezagutzak dakartzaten alderdi batzuk ere egonda.

OG2 Ikasleek beren ezagutzak lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argudioak sortuz eta defendatuz eta beren ikasketa arloko problemak ebatziz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

OG3 Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa arloan), gizarte, zientzia edo etika arloko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.

OG4 Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatuari zein espezializatu gabeari.

OG5 Ikasleek, autonomia maila handiarekin, ondorengo ikasketak egin ahal izateko beharrezkoak diren ikaskuntza trebetasunak garatu izana.



Irakaskuntzaren Emaitzak

- Ikasleak ikus-entzunezko proiektuen balio komunikatiboa eta estrategikoa kritikoki baloratzen du.

- Irtenbide eraikitzaile eta sortzailea aurreikusten du zenbait kasu-azterketa ebazteko.

-Aurkeztutako arazoak konpontzeko komunikazio-teknikak aplikatzen ditu.

-Wikipedian ekarpen bat egiten du ikus-entzunezko produktu bati buruz edo komunikazio-joera garaikideen gai bati buruz.

-Prentsa-txostena egitea ikus-entzunezko produktu baterako edo norbere Gradu Amaierako Lanerako (GRAL)

-Ikus-entzunezko ariketa bat egitea gaur egungo komunikazio-testuinguruaren azken diskurtso-jardunbideei buruz hausnartzeko.

-Marketinaren eta komunikazioaren arteko harreman estua aplikatzen eta ezagutzen du.



Zeharkako gaitasunak

ZG3 Komunikazioa eta eleaniztasuna.

ZG5 Informazioaren kudeaketa eta herritartasun digitala.



Gaitasun espezifikoak

C4CC04 Ikus-entzunezko komunikazioaren eremuko diskurtsoak eta fenomenoak aztertzea eta interpretatzea, teoria eta metodologia ikuspegi ezberdinetatik.

C4CC05 Komunikazioaren arloetan garapena eta sakontzea helburu, dokumentu iturriak eta ikerketa baliabideak erabiltzea.

C4CC06 Edozein film edo ikus-entzunezko produktu metodologia zehaztasunez testuinguratu, aztertu eta ebaluatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1-Komunikazioaren historia. Zer dira joera garaikideak? Zergatik aztertu?

2-Europako ikus-entzunezkoen arloko joerak

3-Egiletza eta jabetza arazo berriak: GPT, DALLE, NFT

4-Desinformazioa eta informazioaren saturazioa

5-Oinarrizko teknologiak. Adimen artifiziala, metabertsoa, errealitate birtuala eta errealitate areagotua.

6-Kulturaren eta komunikazioaren merkantilizazio eta finantziazio ereduak. Aktore berriak: Plataformak eta GAFAM

7-Komunikazio-politikak eta ziberesferaren erregulazio-mugak

8-Kulturaren eta masa-komunikazioaren kontsumo-joera berriak: sare sozialak, informazioa saihestea

MetodologiaToggle Navigation

Irakaslearen eskola magistralak, ezagutzak transmititzeko, eta metodologia konstruktibista eta holistikoa, non ikasleak, talde-lanen bidez, irakasgaiaren ikaskuntza-prozesuaren jabe baitira komunikazioaren egungo joeretan. Ikuspegi teoriko praktikoa duen irakasgaia da hau, eta ikasleak gonbidatzen dituena komunikazioaren arloko joeren izaerari eta gizarte-eraginari buruz gogoeta egitera.

Ebaluazioa jarraitua da, taldeko hausnarketa- eta praktika-lanen bidez.

Praktikak mota desberdinetakoak dira, eta, alderdi teorikoak indartzearekin batera, azterketarako eta gogoetarako gaitasuna sustatu nahi dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA



Ikastaroak ebaluazio jarraituaren sistema erabiliko du lehentasunez, hiru alderditan banatua.



% 20 Banakako lanak

% 30 Proba Idatzia garatzeko galderekin

% 50 taldeko lanak



AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA



Ikasleen Ebaluazioa Arautzen duen Araudiaren 8.3 artikuluaren arabera, ebaluazio jarraitua edo etengabeko ebaluazioa utzi eta Azken Ebaluazioa egin nahi duten ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiteko erabakia, lauhilekoa hasi eta hurrengo bederatzi asteetan. Azken ebaluazioak irakasgaiaren kalifikazioaren% 100 hartuko du, eta eduki teorikoak nahiz praktikoak bilduko ditu, honela:

-Garatzeko galderak izango dituen proba idatzia: ebaluazioaren %50. Azterketak eredu presentzial nahiz ez-presentzialerako balioko luke.

-Azterketaren egunean helaraziko den norbanako proiektua: ebaluazioaren %50.



Zernahi ebaluazio eredu dela ere, proba idatzia egitean, eskuz idazteko baliabideak (boligrafoa, luma...) baizik ez dira erabiliko, zuzentzailea eta azpimarratzailea barne. Beste baliabiderik ez dago baimenduta.

Espresuki debekatzen da (zerrenda hau guztizkoa ez dela aintzat hartuta) sakeleko telefonoak, kalkulagailuak edo irakasgaiko apunteak erabiltzea, eta horiek ikaslearen helmenetik kanpo egon beharko dute proba osoan.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-ALBORNOZ L. y García Leiva Trini (eds) 2017 “El audiovisual en la era digital. Políticas y estrategias para la diversidad” Cátedra Madrid

-Bennett, W., & Livingston, S. (Eds.). (2020). The Disinformation Age: Politics, Technology, and Disruptive Communication in the United States (SSRC Anxieties of Democracy). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781108914628. https://www.cambridge.org/core/books/disinformation-age/1F4751119C7C4693E514C249E0F0F997

-BUSTAMANTE E. y RUEDA F. (coords) “Informe sobre el estado de la cultura en España: la salida digital”. Fundación Alternativas Madrid 2015

-CASTELLS, Manuel (2009): Comunicación y poder. Madrid: Alianza

-GARCIA SANTAMARIA J. Vicente (2016): Los grupos multimedia españoles. UOC

-KEA,. New “Market Analysis of the Cultural and Creative Sectors in Europe” (2021). En https://keanet.eu/new-market-analysis-of-the-cultural-and-creative-sectors-in-europe/

-Mc Chesney Robert W. (2013): Desconexion digital . El viejo Topo.

-Mendel, Toby, García Castillejo, Angel , Gómez, Gustavo . (2017)Concentración de medios y libertad de expresión: normas globales y consecuencias para las Américas. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000248091_spa

-Observatorio Vasco de la Cultura (2015) Análisis de la cadena de valor y propuestas de política cultural . Gob. Vasco Gasteiz

-RUBIO AROSTEGUI, Juan A., Rius Joaquim y Martínez S. “El modelo español de financiación de las artes y la cultura en el contexto europeo. Fundación Alternativas. Documento de Trabajo 16/2014

-Werbach, K. (Ed.). (2020). After the Digital Tornado: Networks, Algorithms, Humanity. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781108610018. https://www.cambridge.org/core/books/after-the-digital-tornado/B746434A076A9EC7FD10AF12D69E6EA4

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-ALBORNOZ L. y García Leiva Trini (eds) 2017 “El audiovisual en la era digital. Políticas y estrategias para la diversidad” Cátedra Madrid



-Bennett, W., & Livingston, S. (Eds.). (2020). The Disinformation Age: Politics, Technology, and Disruptive Communication in the United States (SSRC Anxieties of Democracy). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781108914628. https://www.cambridge.org/core/books/disinformation-age/1F4751119C7C4693E514C249E0F0F997



-BUSTAMANTE E. y RUEDA F. (coords) “Informe sobre el estado de la cultura en España: la salida digital”. Fundación Alternativas Madrid 2015



-CASTELLS, Manuel (2009): Comunicación y poder. Madrid: Alianza



-GARCIA SANTAMARIA J. Vicente (2016): Los grupos multimedia españoles. UOC



-KEA,. New “Market Analysis of the Cultural and Creative Sectors in Europe” (2021). En https://keanet.eu/new-market-analysis-of-the-cultural-and-creative-sectors-in-europe/



-Mc Chesney Robert W. (2013): Desconexion digital . El viejo Topo.



-Mendel, Toby, García Castillejo, Angel , Gómez, Gustavo . (2017)Concentración de medios y libertad de expresión: normas globales y consecuencias para las Américas. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000248091_spa



-Observatorio Vasco de la Cultura (2015) Análisis de la cadena de valor y propuestas de política cultural . Gob. Vasco Gasteiz



-RUBIO AROSTEGUI, Juan A., Rius Joaquim y Martínez S. “El modelo español de financiación de las artes y la cultura en el contexto europeo. Fundación Alternativas. Documento de Trabajo 16/2014



-Werbach, K. (Ed.). (2020). After the Digital Tornado: Networks, Algorithms, Humanity. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781108610018. https://www.cambridge.org/core/books/after-the-digital-tornado/B746434A076A9EC7FD10AF12D69E6EA4

Gehiago sakontzeko bibliografia

Lauhileko hasierako programaren txosten xehetuan iragarriko da.

Aldizkariak

Journal of Communication. International Communication Association. https://academic.oup.com/joc?login=true
Uztaro aldizkaria; giza eta gizarte-zientziak: www.uztaro.eus
Zer, Revista de estudios de comunicación, UPV/EHU, Bilbao. https://ojs.ehu.eus/index.php/Zer

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

09:00-11:00

09:00-10:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

09:00-11:00

09:00-10:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:00

Irakasleak

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

09:00-11:00

09:00-10:00

Irakasleak

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:00

Irakasleak