XSLaren edukia

Ikus-entzunezko Narratiba

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Gelako p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN OROKORRAK ETA OINARRIZKOAK



G001 Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremuan.



G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta testuinguru desberdinetan.



G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.



G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.



G007 - Ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea, horretarako beharrezkoak diren teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.



G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukien prozesuaren garapenaren testuinguruan.



G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.



G010 - Hainbat iturritako informazioa bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.



CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen diren ezagutzak dituztela eta edukiak ulertzen dituztela frogatzea. Ikaskuntza maila honetatik abiatuta ikus-entzunezko ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak garatzea eta sakontzea.



CB2 - Ikasleek lortutako ezagutzak lan esparruan modu profesionalean aplikatzea, horretarako garatu dituen gaitasunak argudio profesionalak landuz, defendatuz eta arazoak konponduz frogatzea.



CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruko datuak dira), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.



CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.



CB5 - Ikasleek graduondoko ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



ZEHARKAKO GAITASUNAK



CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa.



CT7 - Pentsamendu kritikoa.



CT8 - Talde-lana.



IRAKASGAIAREN GAITASUNAK:



1- Kontaketaren Teoriak dituen oinarrizko printzipioetan trebatu, ikusentzunezko testuetara egokituz.



2- Maila narratiboa aztertzerakoan erabil daitezkeen metodologia ezberdinak menperatu.



3- Azaldutako prozedura, kode, konbentzio eta irizpideak aplikatu bereziki hautatutako ikusentzunezko adibideetan.



IRAKASKUNTZA EMAITZAK



1. Ikus-entzunezko testu orok oinarri dituen printzipio narratiboak identifikatzea: egitura narratibo kanonikoa, kontakizunaren teoriek aurkezten dituzten eredu eta eskema narratiboak, testuaren egitura sakona, modu narratiboa eta denbora- eta espazio-artikulazioa.



2. Ikus-entzunezko edozein testuren analisiari oinarrizko narrazio-printzipioak aplikatzea eta testu bakoitzak artikulatzen dituen mekanismo narratiboak definitzea.



3. Edozein ikus-entzunezko testuaren mekanismo narratiboen artikulazioa modu kritikoan baloratzea, horrek edozein ikus-entzunezko narrazioaren oinarriak eraikitzeko elementu narratibo egokiak hautatzeko gaitasuna ematen baitio ikasleari.







Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Gaizerrenda teorikoa:



1-Kontaketaren oinarrizko kontzeptu eta ezaugarriak

2-Kontatze-teoriak: Propp eta Campbell

3-Egitura-analisia: Greimas

4-Ikuspuntua

5-Espazioa eta denbora



Praktikoa:



1- Ikasleak bere kasa ikusentzunezko kontaketa bat ikusi beharko du gai bakoitzeko

2- Gelako praktika azaldutako teoriaren arabera

3- Ikasgelaz kanpoko talde-lanak



MetodologiaToggle Navigation

Gai-zerrendaren edukiak hiru ardatzen arabera garatuko dira: eskola magistralak, aginduko diren pelikulen ikusketa eta aztertuko diren adibide zehatzak.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA



1) Etengabeko ebaluazioa:



Azken nota ondorengo bi irizpideen ondorioa izango da:



* Gelako praktikak (%50a)

* Talde-lanak (%50a)



Ikusi beharreko kontaketen zerrenda zein praktiken edukia, talde-lanak burutzerakoan bete beharreko irizpideak eta jasotzeko data ikasturtearen hasieran edota eGelan zehaztuko dira.







2)Bukaerako probari dagokiodanez:



* Indarreko arautegiaren arabera eskatu beharko da

* Dekanotzak finkatutako egun eta orduan izango da

* Irakasgaiaren programan finkatutako edukien inguruko azterketa idatzia izango da

* Azken notaren %100a balioko du



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Hala ere, azken probaren kasuan, azterketa ahozkoa izango da, aurrez aurrekoa izan beharrean, eta Collaborateren bidez egingo da.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakaskuntzari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako materialak (eGela)

- Irakaslearen aburuz derrigorrez ikasleak ikusi behar dituen pelikulak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Canet, Fernando eta Prósper, Josep: "Narrativa audiovisual. Estrategias y recursos", Madrid, Ed. Síntesis, 2009



Eco, Umberto: "Seis paseos por los bosques narrativos", Barcelona, Lumen, 1996



Gaudreault, André eta Jost, François: "El relato cinematográfico", Barcelona, Paidós, 1995



Gómez Tarín, Francisco Javier: “Elementos de narrativa audiovisual. Expresión y narración”, Santander, Shangrila Ediciones, 2011.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bordwell, David: "La narración en el cine de ficción", Barcelona, Paidós, 1996

Campbell, Joseph: "El héroe de las mil caras. Psicoanálisis del mito", México, Fondo de Cultura Económica, 2010

Chatman, Seymour: "Historia y discurso. La estructura narrativa en la novela y en el cine", Madrid, Taurus, 1990

Courtés, Joseph: "Análisis semiótico del discurso. Del enunciado a la enunciación", Madrid, Gredos, 1997

Genette, Gérard: "Figuras III", Barcelona, Lumen, 1989

Propp, Vladimir eta Mélétinski, E.: "Morfología del cuento. Las transformaciones de los cuentos maravillosos", Madrid, Fundamentos, 1985

Zunzunegui, Santos: “Analizar la narración. Introducción a las formas narrativas”, Madrid, Biblioteca Nueva, 2014

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-18:00

16:00-18:00

2-15

16:00-18:00

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

16:00-18:00

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-18:00

16:00-18:00

2-15

16:00-18:00

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

16:00-18:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-13:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00

Irakasleak

66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

16:00-18:00

2-15

11:00-13:00

Irakasleak

66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

16:00-18:00

Irakasleak