Contenido de XSL

Comunicación científico-técnica escrita en euskera

Centro
Facultad de Química
Titulación
Grado en Química
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral1522.5
P. de Aula1522.5
P. Ordenador3045

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Hauek dira irakasgai honek jomugan hartuko dituen sei gaitasunak:



1. Goi-mailako tituludunek euskararen erabileran duten eraginaren kontzientzia hartzea, eta norberaren komunikazio-rola berraztertzea testuinguru horretan.

2. Informazio zientifikoa bilatzea, ulertzea, sintetizatzea eta kritikoki aztertzea.

3. Ikerkuntzarekin, aholkularitza teknikoarekin eta irakaskuntzarekin lotutako arazoei aurre egiteko bideak adostea, aurkeztea eta argudiatzea, elkarlana baliatuta.

4. Kontsulta-tresnak erabiltzea (bereziki Interneten eskuragarri daudenak), askotariko komunikazio-egoeretan sor daitezkeen premiei egokiro erantzuteko.

5. Unibertsitate- eta lanbide-esparruetako dokumentuak egokiro sortzea (curriculumak, inprimakiak, protokoloak, eskabideak...).

6. Zientzia arloko gaiak komunikatzea, komunikazio-testuinguruaren eskakizunak aintzat hartuta: txostenak, artikulu zientifikoak, testu didaktikoak, dibulgazio-testuak, testu lexikografikoak.

TemarioAlternar navegación

Eduki teorikoa:



1. GAIA: Komunikazioaren oinarriak: testuen kalitatea

1.1. Testua komunikazio-unitate linguistikoa: testuinguratzea, egituratzea eta testuratzea

1.2. Testuen berrikuspena: egokitasuna eta zuzentasuna

1.3. Komunikazio espezializatuaren bereizgarri batzuk

1.4. Ahozko eta idatzizko testuak

1.5. Testu-sorkuntzarako eta berrikuspenerako kontsulta-baliabideak



2. GAIA: Zientzia-testuak: testu prototipikoen bereizgarri linguistikoak

2.1. Parametro pragmatikoak eta zientzia-testuak

2.2. Testu didaktikoak eta testu entziklopedikoak

2.3. Ikerketa-testuak eta dibulgazio-testuak

2.4. Zientzia-testuetan maiz erabiltzen diren zenbait diskurtso-eragiketa: testu-antolatzaileak, diskurtso-errutinak eta aditzen hautapena

2.5. Erregistro espezializatuen zenbait bereizgarri: hitz elkartuen osaera eta idazkera, baliabide sinbolikoak diskurtsoan txertatzeko estrategiak eta izen-sintagma konplexuak



3. GAIA: Terminologia eta fraseologia zientifikoak

3.1. Testu espezializatuak, terminologia eta fraseologia

3.2. Hizkuntza gutxituen biziberritzea eta terminologia

3.3. Termino-sorkuntza: hiztegi-sorkuntzarako bideak

3.4. Terminologia-aldakortasuna garatutako hizkuntzetan eta normalizazio bidean dauden hizkuntzetan

3.5. Zenbait okerbide euskarazko terminoen sorkuntzan

3.6. Kontsulta-baliabideak: hiztegi eta datu-base terminologikoak vs corpusak





Eduki praktikoak:



Ordenagailu-gelako praktiketan hiru proiektu eramango dira aurrera:



A. proiektua. Komunitate akademikoaren kideekin komunikatzea testu-generoen bidez: eskabidea (edo curriculuma) eta mezu elektronikoa

Helburua: komunikazioaren, testu-ekoizpenaren eta berrikuspenaren oinarriak lantzea.



B. proiektua. Terminologia, jakintza espezializatua errepresentatzeko tresna: testu entziklopedikoa edo didaktikoa ekoiztea

Helburua: goi-mailako tituludunek jakintza espezializatua euskaraz errepresentatzeko baliabideak ezagutzeko, finkatzeko eta sortzeko orduan duten erantzukizunaz kontzientzia hartzea.



C. proiektua. Komunikazio espezializatua eta testu espezializatuak: abstract-a eta posterra (edo komunikazio zientifikoa)

Helburua: informazio espezializatua kudeatzea espezializazio maila desberdinetako testuak sortzeari begira. Ohiko ikerketa-testu ahozkoak eta idatzizkoak lantzea, baita terminologiaren komunikazio-funtzioa ere, komunikazio-egoera eta testu mota desberdinetan.

MetodologíaAlternar navegación

Metodologiari dagokionez, irakasgaia ahalik eta praktikoena izan dadin saiatuko da; horrela, bada, ariketa praktikoetan oinarrituko dira eskolak eta ariketa horiek oinarri hartuta emango ditu irakasleak behar diren azalpen teorikoak.



Ikasgelako ariketez gain, ikasleek talde-lanak eta bakarkako lanak egin beharko dituzte, betiere irakaslearen laguntzarekin eta irakasleak definitutako gidalerroei jarraituz.



Ordenagailuak, eta batez ere Internetek eskaintzen dituen baliabideak etengabe ustiatuko dira.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

Irakasgai hau ebaluatzeko erabiliko den ebaluazio-sistema ebaluazio jarraitua da. Ebaluazio jarraituak eskatzen du saio guztietara bertaratzea eta zeregin guztiak garaiz entregatzea.

UPV/EHUko Ebaluaziorako Arautegiko 8.3 artikuluaren arabera, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio (azterketa) bidez ebaluatuak izateko, ebaluazio jarraituan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, lauhilekoaren 10. eskola-astea baino lehen. Halako idatzirik aurkeztu ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira.



Arautegi bereko 12.2 artikuluaren arabera, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino gutxienez hilabete lehenago eskaria egin beharko dute deialdiari uko egiteko. Eskari hori, idatziz, irakasgaiaren ardura duen irakasleari aurkeztu beharko zaio. Hori horrela, deialdiari uko egiten dioten ikasleek «AURKEZTEKE» kalifikazioa jasoko dute aktan; deialdiari uko egiten ez dioten ikasleek, azken probara aurkezten ez badira, aktan GUTXIEGI kalifikazioa izango dute (zenbakizko kalifikazioa: 0).



Ebaluazio jarraitua: kalifikazio-tresnak eta ehunekoak



- Azken proba (aukera anitzeko galderak motako proba): % 20 (nahitaez aprobatu beharrekoa)

- Ahozko aurkezpenak: % 30

- Portfolioa: % 50



Bukaerako azterketarako orientazioak ezohiko deialdirako zehaztutako berberak dira.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

eGela plataforma birtualean eskuragai egongo den klaseetan erabilitako materiala.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

EZEIZA, J; ALDEZABAL, I., ELORDUI, A., ZABALA, I., UGARTEBURU, I., ELOSEGI, K. (2010) PREST:

Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. EHUko Euskara Errektoreordetzaren sareko

argitalpena:

http://testubiltegia.ehu.es/Prest-komunikazio-gidaliburua

ETXEBARRIA, J.R. (2011) Zientzia eta teknikako euskara arautzeko gomendioak. EIMAren estilo-liburua

http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-

573/eu/contenidos/informacion/dih/es_5490/adjuntos/estilo_liburua/Zientzia_22_06.pdf

ETXEBARRIA, J.R. (2014) Komunikazioa euskaraz ingeniaritzan. Bilbo. EHU eta UEU

EUSKALTZAINDIA (2018) Euskara Batuaren Eskuliburua (EBE).

https://www.euskaltzaindia.eus/index.php?option=com_ebe&view=bilaketa&task=sarrera&Itemid=1161

Bibliografía de profundización

ALBERDI, X. (Koord., ed.) (2014) Birformulazioa eta birformulatzaileak euskaraz. Bilbo: UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua.
BALLANO, I. eta MUÑOZ, I. (koord.) (2014) Escribir en el contexto académico. Bilbao: Deusto Digital.
BONDI, M. eta LORÉS, R. (ed.) (2014) Abstracts in Academic Discourse. Peter Lang: Berna
CABRÉ, M.T. eta FELIU, J. (ed.) (2001) La terminología científico-técnica: reconocimiento, análisis y extracción de información formal y semántica. Barcelona: IULA. Universitat Pompeu Fabra.
CASTELLÓ, M. (koord.) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Crítica y fundamentos. Graó: Bartzelona
CREME, Ph. eta LEA, M.R. (2005) Escribir en la universidad. Barcelona: Gedisa.
EUSKALTZAINDIA (1986) Maileguzko hitz berriei buruz Euskaltzaindiaren erabakiak
EUSKALTZAINDIA (1992) Hitz elkartuen osaera eta idazkera
FIGUERAS, C. (2001) Pragmática de la puntuación. Barcelona: Octaedro-EUB.
GOTTI, M. (ed.) (2012) Academic Identity Traits. Peter Lang: Berna
GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (1998) La ciencia empieza en la palabra. Análisis e historia del lenguaje científico. Gredos. Madrid
HÉLOT, Ch., FRIJNS, C., VAN GORP, K. (ed.) (2018) Language awareness in multilingual classrooms in Europe. From theory to practice. Boston /Berlin: De Gruyter Mouton.
UZEI (1982) Maileguzko hitzak: ebakera eta idazkera
VÁZQUEZ, G. (Koord.) (2001) Guía didáctica del discurso académico escrito. ¿Cómo se escribe una monografía? Madrid: EDINUMEN
ZABALA, I. (1995) “Aditzen hautapena euskara teknikoan” Ekaia 3: 123-134
ZABALA, I. (1997) “Argumentu-harremanak eta eremu-harremanak: izenondo erreferentzialen euskal ordainen bila” Nazioarte terminologia Biltzarra. Donostia: UZEI-IVAP

Revistas

- Elhuyar Zientzia eta Teknika aldizkaria
http://aldizkaria.elhuyar.eus/

- Ekaia. UPV/EHUko Zientzi eta Teknologi aldizkaria http://www.ehu.eus/ojs/index.php/ekaia

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • ENSUNZA ALDAMIZETXEBARRIA, ARIANE
  • MUGURUZA ASEGUINOLAZA, BEÑAT
  • ZUBELDIA ARRUABARRENA, LARRAITZ

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-5

13:00-14:00

13:00-14:00

6-12

13:00-14:00

14-14

13:00-14:00

11:00-12:00

15-15

13:00-14:00

Profesorado

Aula(s) impartición

  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
6-6

13:00-14:00

7-7

13:00-14:00

11:00-12:00

9-10

13:00-14:00

11-11

13:00-14:00

11:00-12:00

14-14

13:00-14:00

12:00-13:00

15-15

13:00-14:00

Profesorado

Aula(s) impartición

  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA
  • AULA 3 - FACULTAD DE QUIMICA

31 P. Ordenador-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

11:00-13:00

4-4

11:00-13:00

11:00-13:00

6-7

11:00-13:00

8-8

11:00-13:00

9-9

11:00-13:00

10-10

11:00-13:00

11-12

11:00-13:00

13-13

13:00-14:00

13:00-14:00

14-15

11:00-13:00

Profesorado

Aula(s) impartición

  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA

31 P. Ordenador-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

12:00-14:00

8-8

12:00-14:00

9-9

12:00-14:00

10-10

12:00-14:00

11-11

12:00-14:00

12-12

12:00-14:00

12:00-14:00

14-15

12:00-14:00

Profesorado

Aula(s) impartición

  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA
  • SALA ORDENADORES - FACULTAD DE QUIMICA