Contenido de XSL

Norma y Uso de la Lengua Vasca

Centro
Facultad de Medicina y Enfermería. Sección Gipuzkoa
Titulación
Grado en Enfermería
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral2020
P. de Aula2035
P. Ordenador2035

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Idatzizko eta ahozko testu akademikoak egokiro sortzeko eta itzultzeko beharrezko gaitasunak eta trebetasunak garatu nahi dira irakasgaian.



Hauexek dira jomugan diren gaitasunak:



1. Goi-mailako tituludunek euskararen erabileran eta garapenean duten eraginaren kontzientzia hartzea, eta norberaren komunikazio-rola berraztertzea testuinguru horretan. (% 10)

2. Norberaren intuizio eta esperientzia linguistikoa sintetizatzea, azaltzea eta berrikustea, hizkuntzaren erabilera zuzen eta egokia jomugan. (% 80)

3. Kontsulta-tresnak erabiltzen jakitea (bereziki Interneten eskuragarri daudenak), askotariko egoera komunikatiboetan

sor daitezkeen premiei egokiro erantzuteko mailan. (% 10)

TemarioAlternar navegación

EDUKI TEORIKOAK



1. Hizkuntza komunikazio-prozesuan

1.1. Hizkuntza-sistema eta erabilera

1.2. Estandarizazioa

1.3. Testuinguruaren kudeaketa testuan: testuinguratzea, egituratzea eta testuratzea

1.4. Testuen berrikustapena



2. Testuak komunikazio-prozesuan

2.1. Informazioaren antolakuntza esaldian eta testuan

2.2. Testualtasuna: koherentzia, konexioa, kohesioa eta enuntziazioaren ardura



3. Euskara estandarraren arauak

3.1. Euskaltzaindiaren arauak

3.2. Izen elkartuen osaera eta idazkera



4. Kontsulta-baliabideak





EDUKI PRAKTIKOAK



Irakasgaiaren alderdi praktikoan zazpi praktika egingo ditugu eta hiru helburu nagusi izango ditugu.



1. helburua: kontsulta-baliabideak ezagutzea eta ematen duten informazioa kritikoki iragaztea.

1. praktika. Ibilbide bat egitea zenbait kontsulta-gunetan zehar.



2. helburua: testuak sortzea eta berrikustea hiru testu-genero erabilita: aurkezpen-gutuna, gogoeta-testua eta dibulgazio-testua.

2. praktika. Aurkezpen-gutuna

3. praktika. Gogoeta-testua zuzentzea

4. praktika. Testu-sorkuntza

6. praktika. Testua zuzentzea



3. helburua: ahozko aurkezpenak lantzea eta ahozko aurkezpenak egitea.

5. praktika. Sortutako testuari dagokion ahozko aurkezpena prestatzea eta egitea.

7. praktika. Zuzendutako elementuak eta zuzentzeko arrazoiak ahoz aurkeztea.

MetodologíaAlternar navegación

1. Ordenagailu-praktikak

Ordenagailu gelan 7 praktika egingo ditugu, hiru proiektu praktikotan antolatuta. Praktika horiek taldean egingo dituzte ikasleek. Praktikak egin ahala, irakasleak iruzkinak egingo dizkie emaitzak hobetzen joateko. Proiektu praktiko bakoitzaren bukaeran txosten bat aurkeztu beharko dute irakaslearen jarraibideen arabera.



2. Eduki teorikoak

Eduki teorikoak jarduera praktikoekin lotuta egongo dira. Eduki teorikoak jarduera horiek egokiro egiteko aplikatu beharko dira.



3. Eskolatik kanpoko lanak

Zenbait jarduera eskolatik kanpo osatu beharko dituzte ikasleek: ariketak, irakurgaiak, proiektuetan garatuz doazen lanak, ahozko aurkezpenen saioak eta abar.



4. Tutoretzak

Komenigarria da ikasleek tutoretzak erabiltzea irakasleekin aurrera daramatzaten lanetan dituzten oztopoez eta aztertzen dituzten aukerez hitz egiteko eta argibideak bilatzeko.



5. eGela plataforma

eGela plataforma erabiliko dugu errazagoa izan dadin irakasgaiaren antolakuntza, ikasleen eta irakasleen arteko komunikazioa, eta irakasgaiaren jarraipena.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

Ikasgai honek ebaluazio jarraitua izango du.



Ebaluazio jarraituan hiru elementu hartuko dira kontuan:



- Ordenagailu-praktiketako txostena (% 45)

- Ahozko aurkezpenak (% 25)

- Bi bakarkako proba: testa eta testu-sorrera (% 30)



Irakasgaia ebaluazio jarraituaren bidez gainditzen duen ikasleak ez du azken ebaluazioko azterketarik egin beharrik izango.



* Ebaluazio jarraituari uko egitea



Ebaluazio jarraitua egiten hasi eta alde batera uztea erabakitzen duten ikasleek, edo hasieratik bukaerako azterketaren bidez ebaluatuak izatea aukeratzen duten ikasleek azken ebaluazioko azterketa egiteko eskubidea dute (ebaluazioaren % 100). Eskubide hori gauzatu ahal izateko, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat helarazi behar dio irakasleari, ikasgaia amaitu baino hilabete lehenago. Halako idatzirik bidali ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira.



Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



* Ohiko deialdiari uko egitea



UPV/EHUko Ebaluaziorako arautegiko 12. artikuluaren arabera, ohiko deialdiari uko egiteko, nahitaezkoa da lauhilekoa bukatu baino hilabete lehenago irakasleari idatzi bat helaraztea ukoa jakinarazteko.



OHIKO DEIALDIKO AZTERKETA



Ohiko deialdiko azterketa ordenagailu-gelan egingo da. Ahozkoa ere ebaluatuko da. Horretarako, ahozkoan erabiliko diren diapositibak azterketa baino bi egun lehenago igo beharko dira eGelara, eta azterketa egunean, idatzia bukatu ondoren, 10 minutuko ahozko aurkezpena egingo dute azterketara aurkezten diren ikasleek ordenagailu-gelan bertan. Lan esperimental bat azaldu beharko dute.

Hona hemen proba desberdinen balioa:



1. Testa (% 30)

2. Testu-sorkuntza (% 30)

3. Ahozko aurkezpeneko diapositibak (% 15)

4. Ahozko aurkezpena (% 25)

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Irakasleak eGelan eskuragarri jarritako apunteak, artikuluak, ariketak eta abar, eta ikasleak berak lanak egiteko beharko dituen baliabideak (hiztegiak, datu-base terminologikoak, testu-corpusak, hizkuntza-arauak, estilo-liburuak eta abar). Irakasleak eGelan jarriko ditu material horiek, astean-astean. Horrez gain, Egunerokoa izango du eskuragarri ikasleak eGelan, eskolaz eskola landutakoaren jarraipena egin dezan.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

EUSKALTZAINDIA (2018): Euskara Batuaren Eskuliburua (EBE). https://www.euskaltzaindia.eus/index.php?option=com_ebe&view=bilaketa &task=sarrera&Itemid=1161

EZEIZA, J; ALDEZABAL, I., ELORDUI, A., ZABALA, I., UGARTEBURU, I., ELOSEGI, K. (2010): PREST: Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. EHUko Euskara Errektoreordetzaren sareko argitalpena: http://testubiltegia.ehu.es/Prest-komunikazio-gidaliburua

HAMILTON, H.E. eta WEN-YING,S. CH (arg.) (2014): The Routledge Handbook of Language and Health Communication. Routledge: Londres eta New York

SERÉS, E., ROSIH, L., BOSCH, F (koord.) (2010): Presentaciones orales en biomedicina. Aspectos a tener en cuenta para mejorar la comunicación. Cuadernos de la Fundación Dr. Esteve no 20. Bartzelona



Bibliografía de profundización

ALBERDI, X. eta SARASOLA, I. (2001): Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia. Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua
ALBERDI, A. (2008): Oinarrizko Gramatika. Donostia: Elkar/Ikastolen Elkartea
EUSKALTZAINDIA: EGLU gramatikak. https://www.euskaltzaindia.eus/hizkuntza-baliabideak/gramatika/eglu-dokumentuak
GARCIA, J. (2001): "Nominalizazioa itzulpen teknikoan". Ekaia 14: 99-115
GARZIA, J. (2008): Jendaurrean hizlari. (Ahozko) komunikazio gaitasuna lantzeko eskuliburua. Irun: Alberdania GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (1998): La ciencia empieza en la palabra. Análisis e historia del lenguaje ciéntífico. Bartzelona: Ed. Península
GUTIÉRREZ RODILLA, B.M. (2005): El lenguaje de las ciencias. Madril: Ed. Gredos
MAKAZAGA, J. M. (1997): "Euskara teknikoa: zenbait hizkuntza errore zuzendu nahian". Ekaia 7: 167-188
MUJIKA, A. (2008): Letra larriak erabiltzeko irizpideak. EIMAren estilo-liburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzua. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43- 573/eu/contenidos/informacion/dih/eu_5490/adjuntos/estilo_liburua/letra_larriak.pdf
ODRIOZOLA, J.C. eta ZABALA, I. (1992): Idazkera teknikoa. 2.- Izen-sintagma. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen-Zerbitzua
ODRIOZOLA, J.C. (koord.) (1999): Zenbait gai euskara teknikoaren inguruan. Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua
PETRIRENA, P. (2008): Morfosintaxia. EIMAren estilo-liburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzua
ZABALA, I. (koord.) (1996): Testu-loturarako baliabideak: euskara teknikoa. Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua
ZABALA, I.(1998): "Hitz-hurrenkera euskara tekniko-zientifikoan". Ekaia 12: 143-166
ZABALA, I. eta J.C. ODRIOZOLA (1992): Idazkera teknikoa. 1-Hitz-ordena, galdegaia eta komaren erabilera. Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua
ZUAZO, K. (2005): Euskara batua. Ezina ekinez egina. Donostia: Elkar
ZUAZO, K. (2008): Euskalkiak. Euskararen dialektoak. Donostia: Elkar

Revistas

Elhuyar. Zientzia eta Teknologia aldizkaria: http://aldizkaria.elhuyar.eus/
Osagaiz. Osasun-zientzien aldizkaria. UEU: http://www.osagaiz.eus
Osatuberri. Osakidetzaren aldizkaria: http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85- pkrrhh10/es/contenidos/informacion/osatuberri/es_osk/osatuberri.html
Panace@. Revista de Medicina, Lenguaje y Traducción: http://catalogo.fsancho-sabio.es/Record/219418

GruposAlternar navegación

31 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes