Contenido de XSL

Economía Vasca en el Mundo Globalizado

Centro
Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
Titulación
Doble Grado en Ciencia Política y Gestión Pública + Sociología
Curso académico
2023/24
Curso
4
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral3958.5
Seminario710.5
P. de Aula1421

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

OINARRIZKO GAITASUNAK

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argudioak eginez eta defendatuz eta beren ikasketa-eremuan arazoak konponduz erakutsi ohi diren gaitasunak izatea.

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatu zein ezespezializatu bati.

CB5 - Ikasleek hurrengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



GAITASUN OROKORRAK

G007 - Gobernantzari buruzko ikuspegiak eta helburu publikoak eta erabaki politikoak hartzeko prozesuak ezagutzea, politika publikoak planifikatzeko, ezartzeko, ebaluatzeko eta aztertzeko.

G008 - Datu kuantitatiboak eta kualitatiboak erabiliz adierazleak egitea, fenomeno politikoen eta erakundeen eta administrazioaren funtzionamenduaren dimentsioak identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko.

G009 - Gizartearen arazo politikoei eta beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea,

jarrera kritikoa izatea eta zorroztasun intelektuala eta morala erabiltzea zeregin profesionalean.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa

CT2 - Konpromezu soziala

CT5 - Informazioaren kudeaketa eta herritartasun digitala

CT7 - Pentsamendu kritikoa



BERARIAZKO GAITASUNAK

C4CC03 - Globalizazio-prozesuak ulertzea eta horiek eragile politikoen eta ekonomikoak mundu garaikidean.



IKASKUNTZA EMAITZAK

IE1 - Ekonomi globalizazioaren ezaugarri nagusiak, eragileak eta ondorioak ezagutu eta euskal ekonomiarekin elkar harremandu.

IE2 - Euskal Herriko ekonomian XX. mendean zehar eman diren aldaketen zergatia eta bilakaera interpretatzen jakin.

IE3 - Euskal Herriko gaur egungo ekonomiaren egiturazko ezaugarriak ezagutu eta mundu irekiko eta globalizatuko ekonomian kokatzen jakin.

IE4 - Euskal Herriko ekonomiak mende honen hasieran dituen erronketaz jabetu eta horien inguruko hausnarketa burutu.

TemarioAlternar navegación

1. GAIA. Euskal ekonomia eta globalizazioa.

Globalizazioa eta tokiko ikuspegia; kontzeptua eta ezaugarriak. Euskal ekonomia globalizazioaren testuinguruan. Koiuntura ekonomikoa.



2. GAIA. Euskal Herriko ekonomiaren ikuspegi historikoa.

Euskal Herriko ekonomia XIX. mendetik 1940ra: industrializatze-prozesua. Autarkiatik Europako Batasunera: Euskal Herriko ekonomia XX. mendean. Krisialdia era berregituraketa 80. hamarkadan.



3. GAIA. Euskal Herriko ekonomiaren egitura.

Euskal egitura ekonomikoaren bilakaera. Lehen sektorearen egitura eta bilakaera: nekazaritza, abeltzaintza, basogintza eta arrantza. Euskal Herriko industria gaur egun: energia, burnigintza, itsasontzigintza, automozioa, makina-erreminta, etxe-tresnagintza, eraikuntza eta teknologia berriak. Zerbitzu-sektorea: hezkuntza, garraioa, finantza-sektorea. Sektore publikoa: zerga-politika eta aurrekontu-politika.



4. GAIA. Euskal ekonomiaren egungo erronkak.

Larrialdi klimatikoaren eragina euskal ekonomian. Iraunkortasuna eta ekonomia zirkularraren zeresana. Ekonomia sozial eta solidarioa: finkatzea eta gauzatzea. Euskal Herria vs Euskal Hiria: mugaz gaindiko eta hirien arteko lankidetza. Enpresen nazioarteratzea eta kanpo-harremanak. Berrikuntza eta industria-politika. Zerga-politika: norabidea eta harmonizazioa. Lan-harremanak: enpresa eta langileak norgehiagokan. Pobrezia eta prekarietatea: krisiaren ondorioak gaindituz.

MetodologíaAlternar navegación

Irakaskuntza-metodologia parte hartzailea da, bai irakasle zein ikasleen ekarpenen bidez osatua. Irakasgaiko egitaraua irakasleak klase magistraletan emandako azalpenen bitartez zein ikasleek egingo dituzten iruzkin eta aurkezpen bitartez osatuko da.



Ikasgelan azaldutako eta eztabaidatutako den-dena izango da aztergai, eskola-orduetan partaidetza zein debatea bultzatuko direlarik, bai klase magistralen ondorioz zein ikasleek klasean aurkeztutako lanen ondorenean.



Klasean emandako azalpenek osatzen dituzten materialak ikasleek eskuragarri izango dituzte e-gela plataforman (https://egela.ehu.eus/). Baita praktiketarako edo klaseko aurkezpenetarako beharrezkoak izango diren beste edozein material ere bertan eskegiko dira. Irakasleak behar den momentuan emango du horren berri.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

Irakasgaiaren ebaluazioa jarraitua izango da lauhileko osoan zehar. Beraz, klasera bertaratzea derrigorrezkoa da eta positiboki baloratuko da bertan izandako jokabide aktiboa eta parte hartzailea.



Irakasgaiko azken kalifikazioaren % 100 ebaluazio jarraituan egingo diren frogen bitartez kalifikatuko da: bai praktikak (% 50) bai banako zein taldean egindako lan akademikoak eta horien aurkezpenak klasean (% 50).



Praktiken bitartez irakasgaiko edukien ikuspegi aplikatua garatu nahi da horretarako ariketak, klasean egindako galdera zehatzak, testu-iruzkinak, ikus-entzunezkoen gaineko iruzkinak, etab. erabiliko direlarik. Bestetik, lan akademiko idatzien bidez eta horien aurkezpenaren bidez bai analisi gaitasuna bai hizkuntza adierazpen gaitasunak jorratuko dira.



Lan akademiko (edota praktikak) guztia edo zati esanguratsu bat kopiatzeak irakasgaian ez gainditu kalifikazioa ekarriko du.



Ebaluazio sistema jarraituan parte hartu nahi ez eta azken frogaren alde egiten dutenek, azken azterketa idatzian kontzentratuko dute beraien notaren % 100; azterketa hori irakasgaiko oinarrizko bibliografian eta klasean jorratutako edukietan oinarrituko da. Froga hori egiteko soilik izango da beharrezkoa boligrafo bat.



Ikasleek ebaluazio jarraituari uko egin diezaiokete klaseko lehen 9 asteetan zehar eta azken azterketa idatzira egokitu haien ebaluazioa; horretarako, baina, idatziz adierazi beharko dio irakasleari ebaluazio jarraituari uko egiten diola.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

ALBERDI, Alberto (2010): "Economía vasca 1980-2010: tres crisis y una gran transformación. Memoria de una gran

transformación y perfiles del reto actual. Economía vasca y políticas públicas". Ekonomiaz, 25-A, 32-95.



ANTÓN, F. Javier; COLINAS, José Angel; IRAURRIZAGA, Ricardo (2013): La desigualdad en la distribución de la renta

en Euskadi (1986-2012). Ikerketak Ekonomiaz. Eusko Jaurlaritza.



ARIZKUN, Alejandro (2002): "Kapitalismoa eta industrializatze-prozesuak, 1850etik 1940ra bitartean", in Y. Jubeto, S.

Mariluz eta M. Zurbano, Euskal Herriko ekonomia. UEU. Bilbo. 15-37 orr.. Eskuragarri:

www.ueu.org/download/liburua/EuskalHerrikoEkonomiaa.pdf



ARIZKUN, Alejandro (2002): "Euskal Herriko bilakaera ekonomikoa: autarkiatik Europako Batasunera", in Y. Jubeto, S.

Mariluz eta M. Zurbano, Euskal Herriko ekonomia. UEU. Bilbo. 39-57 orr.. Eskuragarri:

www.ueu.org/download/liburua/EuskalHerrikoEkonomiaa.pdf



ARIZKUN, Alejandro; GALARZA, Enrike; GÓMEZ URANGA, Mikel (1998): Soberanía económica y globalización en

Euskal Herria. Robles-Arangiz Institutua, Bilbo.



EUSKADIKO EKONOMIA ETA GIZARTE ARAZOETARAKO BATZORDEA (EKGAB). Memoria sozioekonomikoa.

Askotariko urteetako txostenak.



EUSKO JAURLARITZA. EAEko ekonomiaren urteko txostena. Askotariko urteetako txostenak.



GAINZA, Xabier; UNCETA, Koldo (2011): "Los factores socio-territoriales y su incidencia en las estrategias locales de

desarrollo: El caso de las agencias de desarrollo local en el País Vasco". Revista de Estudios Regionales, 92, 113-143.

JUBETO, Yolanda, SOLANGE, M. eta ZURBANO, Mikel (koord.) (2002): Euskal Herriko ekonomia. Udako Euskal

Unibertsitatea, Bilbo.



LABORAL KUTXA: Economía Vasca. Askotariko urteetako txostenak.



ZURBANO, Mikel; MARTINEZ-TOLA, Elena; GAINZA, Xabier; ARRILLAGA, Pablo (2018): Globalizazioa eta tokiko

garapena. Hegoak Zabalduz, 8.zbk. Hegoa, Bilbo.

Bibliografía de profundización

BARRUTIA, Xabier (2003): Espainiako ekonomiaren sarrera. UPV/EHUko argitalpen zerbitzua, Leioa.

ZALDUA, Iban; ZURBANO, Mikel (arg.) (1995): Industrializaziotik desindustrializaziora? Euskal Herria kapitalismoaren garapenaren testuinguruan. Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo.

Revistas

Ekonomiaz: http://www1.euskadi.net/ekonomiaz

Koiuntura DI-DA batean: http://www.euskara.euskadi.eus/r59-
738/eu/contenidos/informacion/clic/eu_clic/kointura_di_da_batean.html

Lurralde: http://www.ingeba.org/lurralde/

Uztaro: http://www.uztaro.eus/

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • ALSASUA LOPEZ, JESUS LUIS
  • ETXANO GANDARIASBEITIA, IKER
  • URIZAR ELCANO, ITZIAR

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
16-16

09:00-11:00

13:00-15:00

17-30

09:00-11:00

13:00-13:30

Profesorado

31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

14:30-15:00

Profesorado

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

13:30-14:30

Profesorado