XSLaren edukia
Fisioterapiaren oinarriak
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Fisioterapiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 27 | 40.5 |
Mintegia | 5 | 7.5 |
Gelako p. | 18 | 27 |
Laborategiko p. | 2 | 3 |
Ordenagailuko p. | 8 | 12 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
- Fisioterapiaren oinarri teorikoak ulertu; Fisioterapiari buruzko oinarrizko kontzeptuak, historia eta garapena ikasi.
– Fisioterapiaren interbentzio metodoa egiten ikasi; Historia Klinikoa eta fisioterapia-txostenak egitea, eta Fisioterapian esku hartzeko edo tratatzeko plan bat diseinatu.
– Fisioterapian esku hartzeko prozedura orokorrak ezagutu.
– Gaixotasuna prebenitzeko metodoen oinarriak eta aplikazioa ezagutu.
– Fisioterapia zientifikoa ezagutu eta erabiltzen ikasi.
– Desgaitasuna eta mendekotasunaren kontzeptuak eta sailkapenak ezagutu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
- Fisioterapiaren definizioa
- Fisioterapiaren historia
- Fisioterapiaren instituzionalizazioa
- Fisioterapiako marko profesionala
- Fisioterapia zientzia gisa
- Ikerkuntza fisioterapian
- Marko teorikoa fisioterapian
- Interbentzio-metodoa fisioterapian
- Agente fisikoak
- Degaitasuna eta mede(ko)tasuna
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honetan, klase magistralak, mintegiak, laborategiko praktikak, ordenagailu praktikak eta gelako praktikak emango dira.
- Klase magistrala modalitatean, Fisioterapiako oinarri teorikoei eta esku hartzeko prozedurei buruzko eduki teorikoak, gaixotasunak prebenitzeko metodoei buruzkoak, historia klinikoari eta Fisioterapia txostenak prestatzeari eta Fisioterapian esku-hartze plan baten diseinuari buruzkoak aurkeztuko dira.
- Mintegi modalitatean, ikasleak talde-lana egingo du irakatsitako ezagutza teorikoekin lotutako problemak ebazteko.
- Gelako praktika modalitatean, mintegi-taldeak koordinatuko dira, emaitzak aurkeztuko dira eta erakusketa-klaseen alderdi praktikoak osatuko dira.
- Laborategiko praktika modalitatean, ikasleek fisioterapiako prozedurei buruzko praktikak eta probak egingo dituzte.
- Ordenagailu praktika modalitatean, irakasgaiaren edukiei buruzko ikerketa zientifikoak egingo dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Etengabeko ebaluazio sistema (jarraia):
Ebaluazioa jarraia:
- %10 praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak)
Proba idatzia:
- Test galderak (%30)
- Galdera laburrak (%30)
Azterketa praktikoa edo/eta orala
- Lan taldea (%10)
- Defentsa orala (%10)
- Lanen aurkezpenak, irakurketak (%10)
Irakasgaia gainditu ahal izateko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.
Bukaerako ebaluazio sistema:
Proba idatzia:
- Test galderak (%30)
- Galdera laburrak (%70)
Irakasgaia menperatzeko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ordenagailua.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Gallego Izquierdo, T (2021). Bases teóricas y fundamentos de la fisioterapia. Ed. Médica Panamericana.
Seco J. [Dir.] Métodos Específicos de Intervención en Fisioterapia. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen I. Ed. Panamericana. Madrid. 2015.
Seco J. [Dir.] Fisioterapia en Especialidades Clínicas. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen II. Ed. Panamericana. Madrid. 2016.
Seco J. [Dir.] Afecciones Médico Quirúrgicas. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen III. Ed. Panamericana. Madrid. 2016.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Argimon Pallás, J. M., & Jiménez Villa, J. (2000). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. Madrid.
Arredondo, S. C., & Rivilla, A. M. M. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Universitas.
Barberá, J. M. C. (2001). Historia de la rehabilitación médica: de la física terapéutica a la reeducación de los inválidos.
Bunge, M. (2000). La investigación científica: su estrategia y su filosofía. Siglo XXI.
Chalmers, A. F., Sedeño, E. P., & Villate, J. A. P. (2000). ¿ Qué es esa cosa llamada ciencia?. Siglo XXI de España.
Granjel, M., Sánchez, J. A. R., Rodilla, B. M. G., & Pachón, A. C. (1994). Guía práctica para la elaboración de un trabajo científico.
Day, R. A. (2005). Cómo escribir y publicar trabajos científicos (Vol. 598). Pan American Health Org.
Gallego, C. F., Isern, M. T. I., & Segura, A. M. P. (2006). Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina (Vol. 1). Edicions Universitat Barcelona.
Granjel, M., Sánchez, J. A. R., Rodilla, B. M. G., & Pachón, A. C. (1994). Guía práctica para la elaboración de un trabajo científico.
Palmero, J. B. R. (1985). Historia, medicina y sociedad. Ediciones Pirámide.
Weller, B. F. (Ed.). (1997). Diccionario enciclopédico de ciencias de la salud. McGraw-Hill Interamericana.
Aldizkariak
Beurskens, A. J., Henrica, C., Köke, A. J., van der Heijden, G. J., & Knipschild, P. G. (1995). Measuring the Functional Status of Patients With Low Back Pain: Assessment of the Quality of Four Disease-Specific Questionnaires. Spine, 20(9), 1017-1028.
Cid-Ruzafa, J., & Damián-Moreno, J. (1997). Valoración de la discapacidad física: el índice de Barthel. Revista española de salud pública, 71(2), 127-137.
Forster, A. L. (1975). Physiotherapy—A response to challenge. Australian Journal of Physiotherapy, 21(4), 125-134.
Gómez Conesa, A. (2001). Evaluación del dolor. Fisioterapia y calidad de vida, 4(3), 8-16.
Irvine, A. B., Russell, H., Manocchia, M., Mino, D. E., Glassen, T. C., Morgan, R., ... & Ary, D. V. (2015). Mobile-web app to self-manage low back pain: randomized controlled trial. Journal of medical Internet research, 17(1), e1.
Maraver, F., ÁLvarez-SaLa, J. L., Armijo, F., Grego, M., Cuenca, C., De Jorge, J., & Rodríguez-Sánchez, J. (2012). Cien años de la Cátedra de Hidrología Médica. Madrid: Servicio de publicaciones de la Universidad Complutense de Madrid–Balnea, 7, 316.
Palacios Rizzo, A., & Bariffi, F. J. (2014). La discapacidad como una cuestión de derechos humanos. Una aproximación a la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad.
Vidal, I. R., Cervantes, R. F., Rodríguez, A. M., Gómez, J. S., Insua, M. C., & Seoane, M. B. (2001). La Fisioterapia en España durante los siglos XIX y XX hasta la integración en escuelas universitarias de Fisioterapia. Fisioterapia, 23(4), 206-217.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DUÑABEITIA USATEGUI, IRATXE
- ESAIN CASTAÑARES, IZARO
- TORRES UNDA, JUAN JOSE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
2-2 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
3-3 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
4-4 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
5-5 | 14:00-15:00 | ||||
6-6 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
7-7 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
8-8 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
9-9 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
10-10 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
11-11 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
12-12 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
14-14 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
15-15 | 14:00-15:00 | 10:00-11:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 11:00-12:00 | ||||
14-14 | 11:00-13:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 15:00-17:00 | ||||
4-4 | 15:00-17:00 | ||||
5-5 | 15:00-17:00 | ||||
7-7 | 15:00-17:00 | ||||
8-8 | 15:00-17:00 | ||||
9-9 | 15:00-17:00 | ||||
12-12 | 12:00-13:00 | 15:00-17:00 | |||
14-14 | 14:00-15:00 | ||||
15-15 | 11:00-13:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-13 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 11:00-13:00 | ||||
3-3 | 15:00-17:00 | ||||
6-6 | 15:00-17:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA P-4 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA P-4 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA P-4 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-14:00 | 14:00-15:00 | |||
2-2 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
3-3 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
4-4 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
5-5 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
6-6 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
7-7 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
8-8 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
9-9 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
10-10 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
11-11 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
12-12 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
14-14 | 14:00-15:00 | ||||
15-15 | 13:00-14:00 | 10:00-11:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 12:00-13:00 | ||||
14-14 | 15:00-17:00 |
Ikasgela(k)
- eM- AULA B-4 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM- AULA B-4 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM- AULA B-4 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 12:00-13:00 | ||||
14-14 | 15:00-17:00 |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 15:00-17:00 | ||||
4-4 | 15:00-17:00 | ||||
5-5 | 15:00-17:00 | ||||
7-7 | 15:00-17:00 | ||||
8-8 | 15:00-17:00 | ||||
9-9 | 15:00-17:00 | ||||
12-12 | 15:00-17:00 | ||||
14-14 | 14:00-16:00 | ||||
15-15 | 11:00-13:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA B-8 - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 |
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 11:00-13:00 | ||||
3-3 | 15:00-17:00 | ||||
6-6 | 15:00-17:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA P-4 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA P-4 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA P-4 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 11:00-13:00 | ||||
3-3 | 15:00-17:00 | ||||
6-6 | 15:00-17:00 |
Ikasgela(k)
- eM-AULA P-3 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA P-3 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.
- eM-AULA P-3 (INFORMATICA) - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E.